کد خبر: ۲۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 14
امشب اپل از لپ تاپ 16 اینچی جدید MacBook Pro پرده برداشت و نشان داد از اشتباهات گذشته خود درس گرفته است. این قدرتمندترین لپ تاپ اپل تا به امروز است و از پردازنده نسل نهمی اینتل با گرافیک مجزا AMD بهره می‌برد. در ادامه به معرفی و مشخصات لپ تاپ 16 اینچی مک بوک پرو اپل می‌پردازیم.
به گزارش آی تابناک : مک بوک پرو 16 اینچی از یک صفحه نمایش 16 اینچی Retina با وضوح 3,072x1,920 پیکسل و چگالی 226 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. تمامی صفحه نمایش‌ها در کارخانه کالیبره می‌شوند و اپل وعده شدت روشنایی 500 نیت و پوشش کامل رنگ‌های DCI-P3 را داده است.

16_macbook_pro-2.jpg

یکی از تغییرات مهم مک بوک پرو جدید اپل به صفحه کلید Magic Keyboard  جدید آن مربوط می‌شود. برای فشرده شدن این کلیدها تنها به یک میلی متر جابجایی نیاز است. اپل می‌گوید طراحی اصلاح شده صفحه کلید به تایپ بی صدا و سرعت پاسخ‌دهی بالا انجامیده است.

در این طراحی مجدداً شاهد بازگشت کلید Escape هستیم که هرگز Touch Bar نتوانسته بود جای آن را بگیرد. البته این تنها کلید موجود در نوار بالای صفحه کلید است و مابقی آن را Touch Bar و Touch ID اشغال کرده‌اند.

خریداران قادر خواهند بود لپ تاپ 16 اینچی MacBook Pro را با پردازنده نسل نهمی 6 یا 8 هسته اینتل تهیه کنند. بیشینه فرکانس توربو بوست مدل 8 هسته‌ای به 5 گیگاهرتز می‌رسد و به ادعای اپل تا دو برابر سریع‌تر از سریع‌ترین پردازنده 4 هسته موجود در MacBook Pro 15 است.

16_macbook_pro5.jpg

مدل 16 اینچی برای اولین بار از پردازنده‌های گرافیکی جدید 7 نانومتری AMD بهره می‌گیرد که شامل AMD Radeon Pro 5300M و 5500M با 4 گیگابایت است. البته حداکثر می‌توان 8 گیگابایت حافظه ویدئویی را انتخاب کرد. اپل می‌گوید قوی‌ترین پردازنده گرافیکی این نسل در مقایسه با مدل‌های MacBook Pro نسل قبل  80 درصد در ویرایش ویدئو با DaVinci Resolve و 60 درصد در اجرای بازی‌هایی چون Fortnite سریع‌تر است.


همچنین اپل دست به بازطراحی فن‌ها زده که حاصل آن 28 درصد گردش هوای بیشتر بوده و حجم  حرارت گیرها را هم تا 35 درصد افزایش داده است. کولر جدید اپل قادر به خنک سازی 12 وات توان طراحی گرمایی بیشتر است تا از عهده پردازنده‌های مرکزی و گرافیک جدید برآید.

مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی دارای 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD است. با این حال امکان انتخاب مدل‌های با حافظه رم و داخلی بیشتر نیز وجود دارد. خریداران قادر خواهند بود تا 64 گیگابایت حافظه رم و تا 8 ترابایت حافظه SSD  را به دست بیاورند. البته این SSD به تنهایی 2,000 دلار خرج روی دست خریدار می‌گذارد.

اپل در این لپ تاپ 16 اینچی از یک باتری با ظرفیت 100 وات ساعت استفاده کرده که پرظرفیت‌ترین باتری در تاریخ مک بوک است. البته این بالاترین ظرفیت مجاز پروازها نیز است. به گفته اپل باتری این لپ تاپ یک ساعت بیشتر از مدل پرو نسل قبل دوام می‌آورد و در وب گردی قادر به همراهی کاربر به مدت 11 ساعت است. اپل همراه با مک بوک پرو جدید خود یک شارژر 96 واتی با کابل 2 متری USB-C به C ارائه می‌کند.

مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی 2400 دلار قیمت دارد اما اگر پردازنده بهتر یا حافظه رم و حافظه ویدئویی بالاتری انتخاب شود، قیمت آن به 6100 دلار می‌رسد. فروش این لپ تاپ از طریق وب سایت اپل آغاز شده است.





منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار