کد خبر: ۲۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 13
شرکت کیا چند هفته پیش با انتشار طرح های دیجیتال از K5 نشان داد که نسل بعدی این خودرو متحمل تغییرات زیادی خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : شرکت کیا چند هفته پیش با انتشار طرح های دیجیتال از K5 نشان داد که نسل بعدی این خودرو متحمل تغییرات زیادی خواهد شد. حال با گذشت مدتی کوتاه خودروساز کره ای تصاویری رسمی از این سدان سایز متوسط را منتشر کرده و به نوعی به طور مجازی از آن پرده برداری کرده است.

رونمایی از K5 جدید از آن جهت اهمیت دارد که این خودرو در بازارهای بین المللی با نام اپتیما به فروش می رسد و هر گونه تغییر در آن بزودی در این مدل نام آشنا نیز نمود پیدا خواهد کرد.

2021-kia-optima-k5-korea-5

همانطور که در طرح های اولیه نیز مشخص بود، K5 یا همان اپتیمای جدید به لحاظ طراحی متحول شده و اینک زیباتر و پویاتر از مدل پیشین دیده می شود. تغییراتی که در این خودرو اعمال شده، کاملا مثبت هستند و باید پذیرفت که کیا در سال های اخیر گام های بزرگی را در زمینه طراحی برداشته است.

2021-kia-optima-k5-korea-8

جلوپنجره موسوم به پوزه ببر کیا در اپتیمای جدید عریض تر شده و اینک سرتاسر عرض خودرو را فراگرفته است. مثل کادنزا چراغ های باریک اصلی با جلوپنجره ترکیب شده اند؛ همچنین چراغ های روشنایی در روز (DRL) جلوه ای خاص به این نسل از اپتیما بخشیده اند، این چراغ ها گرافیکی مثل حرف Z داشته و تا نزدیکی های چرخ های جلو امتداد پیدا کرده اند.

2021-kia-optima-k5-korea-7

سپر و کاپوت عضلانی تر دیگر تفاوت کیا اپتیما 2020 با مدل های قبلی به شمار می رود. در نمای جانبی طول نسبتا زیاد کاپوت، قوس بسیار زیبای سقف و ترکیب هنرمندانه آن با صندوق عقب اپتیما را اتومبیلی جذاب و البته لوکس تر از آنچه که هست نشان می دهند؛ یک نوار کرومی نیز که از روی ستون A آغاز شده و با عبور از قسمت فوقانی شیشه ها به زیر شیشه عقب منتقل شده، بر شدت این حس می افزاید.

شرکت کیا اعلام کرده امکان سفارش رینگ های متنوع برای خریداران K5 در کره جنوبی فراهم خواهد شد. این رینگ ها اندازه ای بین 16 الی 19 اینچ خواهند داشت.

اپتیمای جدید در نمای عقب نیز کاملا جذاب طراحی شده؛ در صندوق با لبه برآمده، چراغ LED یکپارچه باریک، شکاف های موجود در دو طرف سپر، دو خروجی اگزوز و دیفیوزر از المان های شاخصی هستند که این خودرو را اسپرت تر از قبل کرده اند.

2021-kia-optima-k5-korea-6

با 4,905 میلی متر طول و 1,860 عرض، اپتیمای جدید 50 میلی متر طویل تر و 25 میلی متر عریض تر از مدل جایگزین خواهد بود. به گفته کره ای ها ارتفاع خودرو با 20 میلی متر کاهش به 1,445 میلی متر رسیده، اما فاصله محوری آن از 2,805 به 2,850 افزایش یافته است.

متاسفانه کیا فعلا تصاویری واقعی از داخل کابین اپتیما منتشر نکرده، اما به واسطه طرح های دیجیتال چند هفته پیش می دانیم که دامنه تحولات در این بخش نیز گسترده است. دو نمایشگر عریضی که به سبک محصولات مرسدس بنز در پشت فرمان و روی قسمت میانی داشبورد کنار هم قرار گرفته اند، از مهم ترین ویژگی های فضای داخلی اپتیما به شمار می روند.

12dbfd70-2021-kia-k5-optima-official-sketches-2

درباره لیست پیشرانه های این خودرو نیز اطلاعاتی رسمی در اختیار رسانه ها گذاشته نشده؛ با این حال طبق روال پیشین می توان حدس زد که موتورهای به کار گرفته شده در هیوندای سوناتا، برای این اتومبیل زیبا نیز قابل انتخاب خواهند بود. بد نیست اشاره کنیم سوناتا 2020 در بیشتر بازارها با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی یا نمونه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو به فروش می رسد.

طبق برنامه ریزی ها، فروش K5 در سرزمین مادری از ماه آینده میلادی شروع خواهد شد. انتظار می رود نسخه بین المللی این خودرو یا همان اپتیما سال آینده معرفی شده و به عنوان مدل 2021 راهی بازارهای هدف شود.

با توجه به رویه در پیش گرفته شده از سوی دو خودروساز کره ای و مقایسه مدل هایی چون آزرا و سوناتا با کادنزا و اپتیما، به نظر می رسد فلسفه طراحی حاکم بر برند کیا منطقی تر بوده و محصولات آن از نمای ظاهری جذاب تری – به ویژه برای مشتریان غربی – برخوردار هستند. نظر شما در این باره چیست؟




منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار