کد خبر: ۲۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 11
هر وقت که صحبت از پیدا کردن سیاره‌ای دیگر در میان بوده است، همواره هدف پیدا کردن سیاره‌ای بوده که بیشترین شباهت را به کره زمین داشته است. سیاره‌ای که دارای آب، اندازه‌ای مناسب و نسبتا گرم باشد و در نهایت به دور یک ستاره پر نور بچرخد. اما چیزی که همواره باعث شگقتی دانشمندان شده، تنوع سیارات با ویژگی‌های مختلف بوده است.
به گزارش آی تابناک : ناسا تا کنون توانسته حدود ۴ هزار اگزوپلنت با چندین روش مختلف پیدا کند و اخیرا نیز احتمال حضور ۴۶۰۰ سیاره دیگر در کهکشان راه شیری را داده است. این سیارات ویژگی‌های جالب و جذابی دارند و ناسا هم با درست کردن وب سایتی فوق‌العاده و نام‌گذاری خلاقانه چند مورد از این سیاره‌ها را معرفی کرده است. در ادامه نیز منتخب این سیاره‌ها را مشاهده می‌کنید:
محدوده گرگ و میش

اقیانوسی از لاوای بی پایان را تصور کنید؛ کل سطح سیاره 55 Cancri e اینگونه است. گول آسمان براقش را هم نخورید؛ این ابرها توسط ذرات معلق سیلیکات پر شده‌اند که تنفس آن برای انسان به شدت خطرناک است. یک طرف این سیاره هم در تاریکی ابدی فرو رفته و طرف دیگرش هم در حال سوختن است. اما غم و اندوه جایی است که این دو به هم می‌رسند؛ محدوده گرگ و میش.

غول ترسناک

این ستاره بزرگ در حال بلعیدن سیاره نزدیک خودش است تا پس از جذب آن، به بزرگترین غولی تبدیل شود که تاکنون دیده‌اید. اما جاذبه بسیار زیاد باعث شده است تا سیاره گازی نزدیکش شبیه یک تخم مرغ شده و به آرامی تبدیل به سیاره‌ای بزرگ شود. این سیاره تقریبا به زودی (۱۰ میلیون سال‌) کاملا به ستاره بزرگش می‌پیوندد و اگر از آن دسته از افرادی هستید که عاشق تماشای پایان دنیا هستند، این سیاره برای شما ساخته شده است.

دنیای زامبی‌ها

این دنیا‌های ملعون جزو اولین و ترستاک‌ترین سیاره‌هایی هستند که توسط ناسا کشف شدند و جالب این جاست که به دور ستاره‌ای نامیرا از نوع پولسار (Pulsar) می‌چرخند. سیاره‌های پولسار به همراه همسایه‌هایشان پلترجیست (Poltergeist) و فوبتور (Phobetor) و دراگر (Draugr) همواره تحت تشعشعات هسته ستاره هستند. تنها زامبی‌ها می‌توانند در این گوشه از کهکشان که چندان هم مهمان نواز نیست، زندگی کنند.

وحشت دارکولا

اگر در تاریکی شب احساس کردید که خفاشی پشت سرتان بال زد یا حتی به وجود دراکولا شک کردید، سرتان را نچرخانید زیرا ما سیاره‌ای برای دراکولا پیدا کردیم که با خیال راحت خون قربانیانش را بمکد. پدر ومپایرها می‌تواند قلعه خودش را در طرف تاریک سیاره YZ Ceti d بسازد. این سیاره که قفل جذر و مدی هم دارد، همواره یک طرفش در تاریکی فرو رفته است.

کاملا مناسب برای شخصی که دوست دارد اعمال خبیثش را در تاریکی شب پنهان کند. اگر هم دراکولا اگر بخواهد که شکارش را در این سیاره کوهستانی دنبال کند، می‌تواند در طول روز و زیر نور قرمز خورشید این کار را انجام دهد.

تاریکی ابدی

از تاریکی خوشتان می‌آید، به سیاره TrE-2b خوش آمدید. این سیاره تاریک‌ترین سیاره‌ای است که ناسا تاکنون کشف کرده است. دلیلش هم این است که هیچ نوری را بازتاب نمی‌کند و حتی از ذغال هم سیاه‌تر است. اگر قصد پرواز به این سیاره را دارید، خود را برای پرواز در تاریکی مطلق آماده کنید. دانشمندان می‌گویند ممکن است نور قرمزی از اتمسفر آن به چشم برسد زیرا همواره در حال سوختن و به داغی لاواست.

خانه فرانکن اشتاین

صاعقه‌هایی که از میان آسمان نپتون-شکل این سیاره به چشم می‌خورد، همگان را یاد هیولای فرانک اشتاین می‌اندازد؛ درست مانند غولی که آقای فرانگن اشتاین با صاعقه درست کرد. این سیاره که از طریق آزمایشات شکست خورده انسان‌ها درست شده بود، اکنون خانه‌ای برای دیگر هیولاهاست؛ کشف شدن آن هم جالب است؛ آب و صاعقه. این صاعقه‌ها خیلی بیش‌تر و خطرناک‌تر از صاعقه‌هایی است که در زمین شاهد هستیم.

گرگینه

زمانی می‌رسد که ابرها کنار می‌روند تا ماه کامل نمایان شود؛ آن وقت است که لب‌هایی که زمانی متعلق به انسان بوده‌، زوزه می‌کشند. گرگینه‌ها به راحتی می‌توانند در سیاره TRAPPIST-1b که داخلی‌ترین سیاره از مجموعه سیارات ۷ گانه است به گشت و گذار بپردازند. این سیاره هم قفل جذر و مدی دارد و اگر در طرف تاریکش بایستید، آنقدر سیاه است که می‌توانید ۶ سیاره دیگر را ببینید؛ سیاره‌هایی که نور خورشید سرخ را بازتاب می‌دهند.

احتمال این که هر شب هم ماه کامل باشد زیاد است زیرا ۶ سیاره همیشه در حال درخشش نور قرمز هستند. پس گرگینه‌ها تا آخر عمر در این سیاره به همین شکل باقی می‌مانند.

بازکشت مومیایی

صدای لرزیدن سنگ‌های مقبره به گوش می‌رسد؛ صدایی که زمانی متغلق به انسان بوده است؛ صدایی تنها در دل بیابان. اکر قصد دارید وارد محدوده مومیایی شوید، باید نفرین او را نیز به جان بخرید. نام این سیاره خشک و بی آب و علف Centauri b است. این دنیای سنگی تنها ۴ سال نوری با ما فاصله دارد و احتمالا دریا‌ها و اقیانوس‌هایش را به دلیل تشعشعات ساطع شده از ستاره‌‌اش از دست داده است. اما شاید برای کسی که زیر شن‌ها و سنگ‌ها دفن شده است، چندان هم بد نباشد.

پیشنهاد می‌کنیم که حتما از وب سایت ناسا استفاده کنید. رابط کاربری تعاملی این وب سایت بسیار جذاب بوده و ساعت‌ها سرگرمتان خواهد کرد.




منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار