کد خبر: ۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 22
خودروسازان همیشه سعی کرده اند با ارایه قابلیت ها و تجهیزات مختلف در قالب آپشن، امکان شخصی سازی محصولات خود را برای مشتریان فراهم کنند.
به گزارش آی تابناک : خودروسازان همیشه سعی کرده اند با ارایه قابلیت ها و تجهیزات مختلف در قالب آپشن، امکان شخصی سازی محصولات خود را برای مشتریان فراهم کنند. این مساله سبب شده گاها امکاناتی عجیب و غریب سر از خودروها در بیاورند. در نوشتار حاضر قصد داریم نگاهی گذرا به چند مورد از امکانات یا به عبارت بهتر آپشن های متفاوت به کار گرفته شده در خودروها داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

آپشن فیلیپس Auto Mignon در سال 1959

کرایسلر اولین خودروسازی بود که تولیدات خود را به یک پخش کننده مجهز کرد. اما رقابتی که بین سازندگان پخش کننده ها و دیسک ها جریان داشت، به معنای آن بود که نمی توان از دیسک های متفاوت برای گوش دادن به موزیک های مورد علاقه استفاده نمود.

در سال 1959 شرکت فیلیپس با عرضه پخش کننده Auto Mignon محبوبیت زیادی را در عرصه موسیقی پاپ کسب کرد. این دستگاه به مالکین خودروها اجازه می داد حین رانندگی نیز بتوانند به دیسک های 45rpm گوش دهند.

2-philips-record-player-use_philips_0

پخش کننده Auto Mignon در زیر قسمت میانی داشبورد نصب می شد و از رادیو به عنوان آمپلی فایر کمک می گرفت. مکانیسم دریافت دیسک توسط این دستگاه شباهت زیادی به پخش کننده های کاست و CD داشت. وقتی تمامی اعضای گروه موسیقی Beatles پخش کننده های فیلیپس را در خودروهای خود نصب کردند، موفقیت آن به نوعی تضمین شد.

how-to-wash-george-harrison-s-jaguar-e-type-1476934346810

جرج هریسون گیتاریست گروه بیتلز پخش کننده Auto Mignon را در جگوار E-Type خود نصب کرده بود

آپشن سقف نورانی و ستاره دار رولزرویس

یکی از آپشن های جالبی که در محصولات رولزرویس دیده می شود، تزئین پوشش سقف با لامپ های کوچک است. این آپشن Starlight Headliner نام داشته و با 1300 لامپ فیبر اپتیک آسمان شب را برای سرنشینان خودرو شبیه سازی می کند.

Rolls-Royce Starlight Headliner

از آنجایی که رولزرویس یک برند اشرافی است، آپشن مذکور دارای قیمت بالایی بوده و مشتریان باید 9000 پوند برای آن پرداخت کنند. جالب اینکه با چنین رقمی می توان هاچبک واکسهال آدام را خریداری کرد، این خودرو هم دارای آپشن مشابهی به نام Stars Illuminated Headliner است که فقط 400 پوند قیمت دارد.

3-vauxhall-stars_vauxhall

آپشن ساعت فوق لوکس بنتلی ینتایگا

سازندگان خودروهای سوپر لوکس به انواع و اقسام روش ها متوسل می شوند تا بیشترین پول ممکن را از مشتریان خود دریافت کنند! بنتلی یکی از خودروسازانی است که به نظر می رسد با ارایه آپشن ساعت فوق لوکس Breitling برای بنتایگا، مچ همه رقبا را خوابانده است!

4-breitling-clock-use_bentley_0

این ساعت که در قسمت میانی داشبورد بنتایگا نصب می شود، دارای اجزایی از جنس الماس، طلا و مروارید بوده و گفته می شود بسیار دقیق است. برای خرید این آپشن خاص، بنتلی 117,000 پوند از مشتریان خود طلب می کند، رقمی که با آن می توان سدان لوکسی مثل مرسدس بنز S کلاس را به پارکینگ هدایت کرد.

آپشن لوازم ماهیگیری بنتلی ینتایگا

شاسی بلند اشرافی انگلیسی ها، یک آپشن گران قیمت دیگر دارد. این آپشن 80 هزار پوندی برای علاقه مندان ماهیگیری توسعه یافته و شامل لوازمی چون انواع قلاب ها و تورها می شود. این لوازم درون محفظه ای که برای قسمت بار طراحی شده، قرار می گیرند.

5-bentley_fishing_bentley_0

آپشن چمدان یکپارچه با داشبورد آلفارومئو 90

آلفارومئو 90 یک سدان تشریفاتی بود که بین سال های 1984 تا 1987 تولید شد. ایتالیایی ها برای این خودرو چمدانی یکپارچه با داشبورد طراحی کرده بودند. ایده اولیه این آپشن ظاهرا پس از پرت شدن چمدان یکی از مدیران آلفارومئو هنگام ترمزگیری شدید، شکل گرفته بود.

alfa romeo 90

سرعت سنج و دورشمار مورب پشت فرمان از ویژگی های جالب آلفارومئو 90 به حساب می آمد

آپشن صندلی های مخصوص تماشای رویدادهای ورزشی در رنجرور

شرکت لندرور در سال های اخیر سعی کرده با ارایه مدل های زیبا و با کیفیت، وجهه برند رنجرور را ارتقا بخشد. این موضوع سبب شده قیمت محصولات این برند نیز افزایش یابد، طوری که برخی از مدل های رنجرور براحتی با قیمتی در حدود 170 هزار پوند به فروش می رسند.

یکی از آپشن های جالبی که برای خریداران رنجرور در نظر گرفته شده، Event Seating نام دارد. با سفارش این آپشن دو صندلی به قسمت بار خودرو اضافه می شود. این صندلی ها که شبیه صندلی ورزشگاه ها طراحی شده اند، به سرنشینان اجازه می دهند هر گونه رویداد جذاب را با نشستن در هوای آزاد تماشا کنند.

7-range-rover-seating-use_land-rover_0

برای آپشن Event Seating قیمتی برابر با 1789 پوند تعیین شده است. صندلی های مربوط به این آپشن دارای پوشش چرمی بوده و در مواقعی که به آنها نیازی نباشد، به سادگی در کف قسمت بار جمع می شوند.

آپشن Dog Package هوندا المنت

خودروهای شاسی بلند روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده و در حال تصاحب بازار هستند. یکی از ویژگی هایی که سبب شده این موضوع شتاب زیادتری به خود بگیرد، ارایه فضای داخلی مناسب توسط این دسته از خودروها و امکان حمل راحت تر لوازم و حیوانات خانگی است.

برای آسودگی خاطر دارندگان حیوانات خانگی، هوندا از سال 2010 آپشنی ویژه به نام Dog Package را برای کراس اوور المنت عرضه می کند. این آپشن شامل رمپ و پوششی مخصوص برای قسمت بار می شود، همچنین با سفارش آن یک فن نیز به قسمت عقب خودرو اضافه می شود تا هوای این بخش را برای حیوانات خانگی تهویه کند. هوندا برای آپشن Dog Package قیمتی برابر با 750 پوند تعیین کرده است.

8-honda_element_dog_package_honda_0

آپشن دستگاه قهوه ساز فیات 500L

ایتالیایی ها برای خریداران فیات 500L یک آپشن 300 پوندی جالب پیشنهاد می دهند. این آپشن یا به عبارت بهتر دستگاه Lavazza 500 Espresso Machine نام داشته و از طریق آن می توان در داخل خودرو قهوه درست کرد. این دستگاه به جا فندکی متصل شده و برق خود را از آن دریافت می کند.

9-fiat-coffee_fiat_0

آپشن اخطار باران مینی کانورتیبل

شرکت انگلیسی مینی لیست بلند بالایی از آپشن های ایمنی و رفاهی را برای مدل های مختلف خود ارایه می کند. مدل های سقف بازشو یا به اصطلاح کانورتیبل این شرکت دارای یک آپشن جالب هستند.

این آپشن برای اخطار دادن بارش باران کاربرد داشته و بیشتر مناسب افرادی است که دوست دارند تا حد امکان در حالت سقف باز با خودروی خود به رانندگی بپردازند.

10-mini-rain-sensor_mini_0

گفتنی است آپشن مذکور بخشی از سیستم مسیریاب 1620 پوندی مینی محسوب گشته و به همراه اپلیکیشنی اختصاصی عرضه می شود. در صورتی که راننده داخل خودرو نباشد، این اپلیکیشن احتمال بارش باران را به او اطلاع می دهد.

آپشن زیر آرنجی های گرم شونده مرسدس S کلاس

وقتی صحبت از آپشن باشد، غیر ممکن است حرفی از مرسدس بنز S کلاس به میان نیاید. این سدان لوکس و تشریفاتی در کنار صندلی های گرم شونده که اینک در مدل های معمولی نیز یافت می شوند، آپشنی را هم برای گرم کردن زیر آرنجی ها دارد.

11-mercedes-heated-armrest-use_mercedes_0

آپشن زیر آرنجی گرم شونده بخشی از پکیج مخصوص زمستان (Winter Package) است. اشتوتگارتی ها برای این پکیج که امکانات دیگری چون هداپ دیسپلی، فرمان و شیشه های گرم شونده دارد، 2295 پوند از مشتریان خود درخواست می کنند. پکیج زمستان برای اولین بار با S کلاس مدل 2014 در دسترس خریداران قرار گرفت.

آپشن خوشبو کننده هوای سیتروئن C4

اگر چه سیتروئن کمی از دوران پر فروغ خود فاصله گرفته، اما با این حال محصولات آن بعضا با ویژگی های جالبی به فروش می رسند. به عنوان نمونه وقتی مدل C4 با هاب فرمان ثابت معرفی شد، این ویژگی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

نسل اول سیتروئن C4 ویژگی دیگری داشت که از مدل های لوکس به امانت گرفته شده بود و آن عبارت بود از خوشبو کننده هوا. با سفارش این آپشن کارتریج هایی با عطرهای دلخواه مشتریان به خودرو اضافه شده و در مواقع لازم فضای کابین را معطر می کردند.

12-citroen-c4-air-freshener_citroen

آپشن کلید فعالیت (Activity Key) جگوار لندرور

کلید فعالیت جگوار لندرور را می توان یکی از کاربردی ترین آپشن ها، به ویژه برای ورزشکاران و علاقه مندان به شنا، قایقرانی و موج سواری نامید. این آپشن یک مچ بند ضد آب RFID است که از طریق امواج رادیویی کار می کند.

13-jag_activity_key_jaguar_0

در صورت سفارش آپشن کلید فعالیت، مالکین مدل های مختلفی چون F-Pace، E-Pace و تمامی محصولات لندرور به جز دیسکاوری اسپرت، از حمل سوئیچ بی نیاز خواهند بود. این آپشن 300 پوند قیمت دارد.

آپشن 'Openometer' مینی کانورتیبل MK2

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، مینی معمولا آپشن های متنوع و گوناگونی را برای محصولات خود ارایه می کند. یکی از آپشن های جالبی که از سال 2009 برای مدل های کانورتیبل این کمپانی عرضه شده، Openometer نام دارد.

14-mini_openometer_mini_0

با استفاده از Openometer رانندگانی می توانند مسافت طی پیموده شده با سقف بسته و باز را به صورت مجزا مشاهده کنند. این آپشن نه چندان کاربردی 115 پوند هزینه در پی دارد.

آپشن پره های چرمی برای دریچه های سیستم تهویه مطبوع پورشه 911

خودروسازان آلمانی به خاطر حد بالایی از شخصی سازی و آپشن های زیادی که برای مشتریانشان فراهم می کنند، معروف هستند. چنانچه خریداران پورشه 911 نسبت به پلاستیک وسواس داشته و خواهان استفاده حداقلی از آن در اتومبیل خود باشند، می توانند با پرداخت 800 پوند، پره های موجود در دریچه های سیستم تهویه مطبوع را با نمونه های چرمی عوض کنند.

14-mini_openometer_mini_0

حسگر ضربان قلب ولوو S80 & V70

شرکت سوئدی ولوو بین سال های 2006 تا 2015 دو مدل S80 و V70 را با آپشنی جالب به فروش می رساند. این آپشن که بخشی از یک پک امنیتی 750 پوندی بود، می توانست به وسیله تشخیص ضربان قلب، ورود فرد یا افراد مزاحم به داخل کابین پیش از راننده را به او اطلاع دهد. این کار از طریق ارسال سیگنال به سوئیچ ممکن می شد.

16-volvo-heartbeat_0

برای مقابله با چنین اتفاقی سایر خودروسازان از روشی ساده تر کمک می گرفتند. در این روش سیستم امنیتی خودرو هنگام نزدیک شدن مالک به خودرو فقط درب راننده را برای او باز می کرد. شاید به دلیل مکانیسم ساده تر این روش بود که در نهایت ولوو سیستم ابداعی خود را کنار گذاشت.

شایان ذکر است نفوذ به داخل خودرو و به تبعیت از آن تهدید و سرقت از راننده - به خصوص در پارکینگ های خلوت - زمانی خیلی رواج یافته بود. هدف از توسعه آپشن فوق، مقابله با این شرایط و سناریوهای مشابه بود.

مخزن و پمپ آب هوندا CR-V

وقتی در سال 1997 هوندا از نسل اول CR-V پرده برداری نمود، این شرکت ژاپنی سعی داشت با تجهیز کراس اوور جدیدش به امکاناتی جالب، آغازگر یک سبک زندگی جدید باشد. برای مثال در آن زمان CR-V دارای یخچالی کوچک جهت خنک داشتن مواد غذایی و نوشیدنی ها بود.

اما جالب ترین آپشن نسل اول CR-V را باید مخزن و پمپ آب آن دانست. این آپشن با هدف رعایت پاکیزگی هنگام کمپینگ توسعه یافته بود و انرژی مورد نیاز پمپ از طریق سوکت 12 ولتی که در صندوق قرار داشت، تامین می شد.

17-honda-crv245_0

آپشن حفاظت در برابر حملات بیولوژیکی تسلا

برای کسانی که همواره نسبت به حملات هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی نگرانی دارند، تسلا آپشنی منحصر به فرد پیشنهاد می کند. این آپشن 2500 پوندی Bioweapon Defense نامگذاری شده و می تواند از ورود هر گونه ذرات آلوده به داخلی کابین پیشگیری نماید.

tesla bioweapon defence

آپشن فوق برای مدل S و مدل X قابل سفارش بوده و بخشی از پکیج Premium Upgrades به شمار می رود. نکته جالب اینکه در جریان آتشسوزی گسترده کالیفرنیا در سال 2018، آپشن Bioweapon Defense به خوبی کارایی خود را نشان داده و بسیاری از دارندگان مدل های تسلا با استفاده از آن از ورود هوای آلوده با داخل کابین پیشگیری کردند.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار