تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
کهکشان‌های بسیاری در جهان وجود دارند که هر کدام به نوبه‌ی خود زیبا و منحصر به فرد هستند. اخیرا ناسا تصویری دیدنی از یکی از این کهکشان‌ها منتشر کرده است.
به گزارش آی تابناک : "ناسا" در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از کهکشان "ان.جی.سی ۴۳۸۰ "(NGC ۴۳۸۰) منتشر کرده است.

ان.جی.سی ۴۳۸۰ یک کهکشان مارپیچی است که در صورت فلکی "دوشیزه"(Virgo) قرار دارد. کهکشان مارپیچی یک نوع از کهکشان‌ها است که اولین بار توسط ادوین هابل و در سال ۱۹۳۶ رده‌بندی شد. بیشتر کهکشان‌های مارپیچی از یک دیسک چرخشی شامل ستاره‌ها، گاز و گرد و غبار تشکیل شده است. اینها اغلب توسط یک هاله ضعیف از ستارگان احاطه شده‌اند که بسیاری از آنها در خوشه ستاره‌ای کروی قرار دارند. بازوهای مارپیچی نقاطی هستند که از مرکز مارپیچی و کهکشان‌های مارپیچی بسته کشیده شده‌اند. این نواحی باریک به شکل مارپیچ هستند و از این رو به آن‌ها کهکشان‌های مارپیچی می‌گویند. طبقه‌بندی متفاوت کهکشان‌های مارپیچی بستگی به ساختار بازوهای مشخص در آنها دارد.

تصویر مذکور از کهکشان ان.جی.سی ۴۳۸۰ توسط "تلسکوپ فضایی هابل"(Hubble Space Telescope) ثبت شده است. بازوهای مارپیچ این کهکشان توسط خطوط تاریک باد و گرد و غبار احاه شده‌اند و این به زیبایی و درخشش ستاره‌های این کهکشان افزوده است.