کد خبر: ۲۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 21
آمازون با عدم کنترل کیفیت موادغذایی توزیع شده از طریق این سایت خرده فروشی، به ابزاری برای فروش موادغذایی تاریخ مصرف گذشته مبدل شده است.
به گزارش آی تابناک : در شرایطی که تمامی موسسات فعال در زمینه تولید و عرضه مواد غذایی تلاش می کنند محصولات خود را به شکلی تازه و با حفظ کیفیت عرضه کنند، سهل انگاری آمازون باعث شده فروشندگان ثالث کالاهایی را از این طریق به دست مشتریان برسانند که مدتهاست تاریخ مصرف آنها منقضی شده و مصرف آنها سلامت افراد را به خطر می اندازد.

نکته جالب این است که از طریق آمازون مواد غذایی توزیع شده که تولید آنها در سال ۲۰۱۷ قطع شده، اما برخی افراد و شرکت های سودجو کماکان به فروش آنها می پردازند. از جمله این مواد غذایی می توان به شیرینی و چای اشاره کرد.

براساس بررسی های موسسه تحقیقاتی تری پی ام، حداقل ۴۰ درصد از فروشندگان مواد غذایی از طریق آمازون، بیش از ۵ شکایت از خریداران در ارتباط با انقضای تاریخ مصرف تولیدات خود دریافت کرده اند. در برخی موارد چند فروشنده برای فروش اقلام غذایی تاریخ مصرف گذشته اقدام کرده اند و این امر باعث آزار گسترده مشتریان شده است.

با افزایش اعتراض مشتریان، آمازون فروش برخی از این اقلام را از طریق شبکه خرده فروشی خود ممنوع کرده است. سخنگوی این شرکت هم اعلام کرد که هر ماده غذایی که از طریق آمازون به فروش می رود حداقل باید ظرف ۹۰ روز آینده قابل مصرف باشد. این شرکت همچنین اعلام کرد از ترکیبی از هوش مصنوعی و نظرات کاربران برای بررسی دقیق این موضوع و دریافت بازخوردهای مردم استفاده خواهد کرد.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار