کد خبر: ۲۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 17
بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق فارادی فیوچر به دلیل بدهی ۳/۶ میلیارد دلاری اعلام ورشکستگی کرد تا بتواند طبق قانون فصل ۱۱، بدهی‌های خود را به طلبکاران بپردازد.
به گزارش آی تابناک : بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق استارتاپ خودروی الکتریکی فارادی فیوچر (Faraday Future) که این روزها با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، درخواست ورشکستگی طبق قانون فصل ۱۱ را در ایالات متحده داده است. با توجه به پرونده‌ی ورشکستگی در دادگاه ایالت دلاور، یوتینگ ادعا می‌کند که به دلیل انحلال و فروپاشی LeEco، شرکت هلدینگ فنی که او در چین تأسیس کرده است، بیش از ۳/۶ میلیارد دلار به بیش از ۱۰۰ شخص حقیقی بدهی دارد. 

Faraday Future / فارادی فیوچر جیا یوتینگ

قانون فصل ۱۱ ورشکستگی ایالات متحده آمریکا، به صاحبان کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا بدون در خطر انداختن شرکت خود، اعلام ورشکستگی کرده و به‌مرور زمان بدهی خود را پرداخت کنند. با کمک این قانون، یوتینگ از سهام شرکت خود در فارادی فیوچر استفاده خواهد کرد تا بتواند بدهی خود به سرمایه‌گذاران را پرداخت کند. البته این اقدام یوتینگ، چندان غافلگیرکننده نبود، زیرا او ماه پیش از سمت مدیرعاملی فارادی فیوچر بیرون آمد تا بتواند از مزایای قانون یادشده بهره‌مند شود.

یوتینگ پیشنهاد می‌کند که بدهی‌های خود را به پشتوانه ارزش سهام مالکیتش در فارادی فیوچر تأمین کند. چنین اعتمادی به یوتینگ از سوی طلبکاران، هنگامی ایجاد می‌شود که استارتاپ خودروی الکتریکی فارادی فیوچر به شرکت سهامی عام تبدیل شود. به عبارت دیگر این بهترین نتیجه‌ی ممکن برای تاجر چینی خواهد بود. حداقل ۹۰ درصد از افراد یا طلبکاران یوتینگ باید تا ۸ نوامبر با طرح ورشکستگی و تغییر شیوه‌ی کسب‌وکار او موافقت کنند.

Faraday Future / فارادی فیوچر جیا یوتینگ وکلای کارآفرین چینی اصرار دارند که مهم این است طلبکاران سریعاً به توافق برسند؛ در غیر این صورت ممکن است فارادی فیوچر نتواند سرمایه‌ی خود را افزایش دهد، در حالی که بدهی‌های یوتینگ در چین نیز باید به نحوی پرداخت شود. یوتینگ همچنین هشدار داده كه ممكن است نیاز به اعلام ورشكستگی طبق قانون فصل هفت داشته باشد تا بتواند تمام دارایی‌های خود را كه منجر به پرداخت‌های كوچك‌تر به طلبكاران است، نقد كند.

Faraday Future / فارادی فیوچر جیا یوتینگ


مسئولان فارادی فیوچر می‌گویند هیچ‌کدام از این موارد روی عملکردهای تجاری عادی شرکت تأثیر نمی‌گذارد. جیا یوتینگ قصد دارد تمام سود سهام موجود خود را در هولدینگ جهانی اسمارت کینگ (Smart King)، به طلبکاران منتقل کند تا بهتر از طلبکاران خود محافظت کرده و بدهی‌های خود را بازپرداخت کند. طرح یوتینگ فرصتی برای پرداخت بدهی‌های شخصی او، کمک به تسهیل تلاش‌های تأمین مالی سهام فارادی فیوچر، آماده‌سازی برای عرضه‌ی اولیه سهام و پیشبرد بیشتر اجرای استراتژی فروش در بازارهای دوگانه‌ی ایالات متحده و چین فراهم می‌کند.




منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار