کد خبر: ۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 14
محققان دانشگاه مین(Maine) با چاپ سه‌بعدی بزرگترین قایقی که تاکنون با این فناوری چاپ شده با بزرگترین چاپگر سه بعدی دنیا توانستند سه رکورد را در کتاب گینس به نام خود ثبت کنند.
به گزارش آی تابناک : مرکز ساختارها و کامپوزیت‌های پیشرفته دانشگاه "مین" به تازگی یک قایق ۲۵ فوتی(۷.۶۲ متر) با وزن ۵ هزار پوند(۲۲۶۵ کیلوگرم) را با فناوری چاپ سه بعدی چاپ کرده است که بزرگترین شیء چاپ شده است که تاکنون چاپ شده است.

این کار موجب شد تا سه رکورد جهانی گینس تصاحب شود. اولی برای ساخت نمونه اولیه بزرگترین چاپگر پلیمری سه بعدی جهان، دومی برای چاپ بزرگترین شیء جامد چاپ شده با فناوری چاپ سه بعدی و سومی برای چاپ بزرگترین قایقی که تاکنون توسط یک چاپگر سه بعدی تولید شده است.

این پرینتر سه بعدی برای چاپ اشیای تا ۱۰۰ فوت با ۲۲ فوت عرض و ۱۰ فوت ارتفاع طراحی شده است و می‌تواند با سرعت ۵۰۰ پوند در ساعت چاپ کند.

"جرد گلدن" نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: همانطور که ​​امروز دیدیم، مرکز کامپوزیت دانشگاه مین با انجام این تحقیق پیشرفته و تصاحب رکوردهای گینس باعث افتخار و ایجاد شغل در ایالت ما شده است. کار آنها پتانسیل چشمگیر این فناوری برای تغییر نحوه ساخت چیزها از انواع مواد را نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز بحث از تصاحب سه رکورد جهانی گینس است، اما اصل موضوع تجلیل از نوآوری است که به محافظت و ایجاد مشاغل خوب در تولید کمک می‌کند.

تایم‌لپس زیر را تماشا کنید تا نمایش چشمگیر این چاپگر سه بعدی غول پیکر را ببینید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار