کد خبر: ۲۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 13
شرکت NVIDIA به همراه کارت‌های گرافیک سری Turing، قابلیت Ray Tracing را معرفی کرد.
به گزارش آی تابناک : شرکت NVIDIA به همراه کارت‌های گرافیک سری Turing، قابلیت Ray Tracing را معرفی کرد. دنیای بازی‌ها با فناوری Ray Tracing دگرگون شده و پس از سال‌ها، یک تغییر مهم به جز نرخ فریم در کارت‌های گرافیک مدرن مطرح شده بود. سپس AMD در واکنش به Ray Tracing گفته بود که بعید است که Ray Tracing بتواند به عنوان یک فناوری پر طرفدار مورد قبول واقع شود.

سپس همکاری NVIDIA با توسعه دهندگان بازی آغاز شده و در نتیجه آن بسیاری از عناوین AAA به پشتیبانی از Ray Tracing روی آوردند. از سوی دیگر، خبر رسید که سازندگان کنسول‌های بازی نسل نهم، سونی و مایکروسافت، از AMD درخواست کرده‌اند که Ray Tracing را در تراشه‌های نیمه سفارشی آنها جای دهد. در نتیجه AMD به وضوح می‌دید که Ray Tracing در حال توسعه بوده و عدم حرکت به سمت آن، می‌تواند در آینده باعث شکست شود.

هرچند که AMD تلویحاً به این موضوع اشاره نکرده است، اما یک آپدیت بزرگ گرافیکی از سوی این شرکت در ماه دیگر منتشر می‌شود. به گفته AMD این درایور دارای ویژگی‌های جالب توجه و نوآورانه‌ای است که عملکرد کارت‌های گرافیک NAVI را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این شرکت در حین معرفی کارت‌های گرافیک NAVI، چند قابلیت جدید را معرفی کرده بود؛ اما این امکان که پشتیبانی از Ray Tracing در ماه دسامبر به کارت‌های گرافیک این شرکت تزریق شود، بسیار قوت گرفته است.

amd_radeon_rx_5700_xt_1920.0.jpg

به گفته منابع معتبر، منظور AMD از افزودن قابلیت‌های جدید به کارت‌های گرافیک ناوی، افزودن قابلیت Ray Tracing به مدل‌های جدید است. در حال حاضر ارزان‌ترین کارت گرافیک بازار با پشتیبانی از Ray Tracing، کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 2060 است. در صورت فعال کردن قابلیت Ray Tracing، شاهد کاهش نرخ فریم خواهیم بود؛ حال باید دید که این کاهش نرخ فریم در کارت‌های گرافیک AMD NAVI چطور کنترل خواهد شد.

از سوی دیگر، این مهر تأییدی بر پیروزی فناوری Ray Tracing است؛ فناوری گرافیکی تازه واردی که منتقدان فراوانی داشت؛ اما حالا ظاهراً این منتقدان در حال پنهان شدن در سایه هستند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار