تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 29
حملات فیشینگ به قصد جاسوسی‌های سایبری از مقامات دولتی کشورها، به امری رایج و معمولی پیش از دیدارهای دیپلماتیک تبدیل شده است.
یک روز قبل از سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند برای بازدید از افغانستان در دسامبر 2015، حساب کاربری ایمیل سفیر وقت هندوستان، آمار سینها (Amar Sinha) توسط هکرها مورد تهاجم قرار گرفت. این حمله زمانی انجام شد که وی یک فایل ورد آلوده که ضمیمه ایمیل بود را بر روی رایانه خود دانلود کرد.

البته سینها دراین‌باره مدعی شد که هکرها نتوانسته‌اند هیچ فایل ارزشمندی را از رایانه وی به سرقت ببرند. سینها ادامه داد: «من از بروز چنین حملاتی با خبر می‌شوم و بلافاصله مرکز اطلاعات ملی (National Informatics Centre) را در جریان قرار می‌دهم. معمولاً این‌گونه حملات قبل از دیدارهای مهم دیپلماتیک انجام می‌شود و وزارتخانه‌های مهم و تصمیم‌ساز را هدف قرار می‌دهد.»

بر اساس نظر کارشناسان، هندوستان در برابر حملات جاسوسی دیپلماتیک آسیب‌پذیر است و توانایی مقابله با چنین حملاتی که در فضای سایبری صورت می‌پذیرد را ندارد. کارشناسان امنیتی معتقدند که دولت هند درباره این موضوعات، سرمایه‌گذاری لازم را انجام نداده است. این حمله برای اولین بار توسط شرکت امنیتی آمریکایی پالو آلتو گزارش شد.

سینها در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ایمیلی که من دریافت کردم، به نظر می‌رسید از جانب وزیر دفاع؛ ارسال شده باشد. محتوای ایمیل، تشکر از من بابت دستاوردهای جدیدم در امور خارجه بود.»

البته در این میان، هیچ نامی از فرد یا گروه مهاجم آورده نشده است، اما با توجه به روابط نه‌چندان دوستانه هند و پاکستان در برخی امور، سوءظن‌ها به پاکستانی‌ها بیشتر از سایرین است. پاکستان رقیب هند در امور منطقه‌ای محسوب می‌شود و قطعاً تلاش می‌کند تا در امور مختلف از رقیب خود عقب نماند. محققان امنیتی بهترین راه مقابله با حملات فیشینگ را پرهیز از باز کردن ایمیل‌های مشکوک و یا دانلود ضمیمه‌های آن‌ها در مواردی است که نسبت به اصالت آن‌ها تردید وجود دارد.

منبع: سایبربان
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار