تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 29
رژیم صهیونیستی با الهام از داستان‌های هری پاتر و شبیه‌سازی محیط مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز، دفاع سایبری را به نیروهای سایبری خود آموزش می‌دهد.
گروه کوچکی از مهندسین برنامه‌نویسی رایانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی، در محیطی شبیه‌سازی شده از میدان مبارزه‌ی مدرسه‌ی هاگوارتز در داستان هری پاتر، آموزش دیده‌اند. این گروه که عضوی از اعضای نیروی دفاع سایبر رژیم صهیونیستی (IDF) بودند، به مدت یک هفته، برای افزایش سطح مهارت‌های دفاع سایبری خود آموزش دیدند.

در طول برگزاری این دوره، دانشجویان سایبری به گروه‌های زمین، هوا و دریا تقسیم‌بندی شده و در موقعیت‌های مختلف کتاب هری پاتر قرار می‌گرفتند. این موقعیت‌ها شامل بازی کوییدیچ (ورزش جادوگرها که روی هوا انجام می‌شد.) و مقابله با حمله‌ی مرگ خوارها می‌شود.

فرمانده دوره‌ی آموزش فناوری پیشرفته‌ی افسران رژیم صهیونیستی گفت: «چالش اصلی بی‌تجربگی مردم در میدان جنگ است. افرادی که تا کنون در جنگ حضور نداشته و مستقیماً با دشمن مبارزه نکرده‌اند. این عمل برای افزایش سطح آمادگی آن‌ها انجام می‌شود تا درک کنند چیزی را که می‌بینند ممکن است تنها یک خطای محیطی نباشد. درست مانند سربازی تعلیم دیده‌ای که صدای شنیده شده از درون بوته‌ها را متعلق به یک گربه نمی‌داند.»

در حال حاضر تهدیدهای موجود در فضای سایبری به یک نگرانی جدید جهانی تبدیل شده است. حملات هکرها روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود و ارتش‌های مختلفی برای مقابله با آن‌ها در فضای مجازی شکل گرفته است. حملات انجام شده به سامانه‌های نظامی گزارش نمی‌شوند؛ اما به عنوان مثال، هکرها موفق شده‌اند از بانک مرکزی بنگلادش 81 میلیون دلار سرقت کنند.

مت هانهاک (Matt Hancock)، وزیر کابینه‌ی انگلیس در ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد تا یک گروه امنیت سایبر مشترک با رژیم صهیونیستی، برای مقابله با حملات سایبری، تقویت زیربناهای ملی و قدرت واکنش سریع سایبری این دو کشور، تشکیل دهد.

رژیم صهیونیستی، منابع بیشتری را نسبت به گذشته، برای شبیه‌سازی نبردهای سایبری تخصیص داده است. اولین دوره‌ی این آموزش‌ها به مدت 12 هفته از ماه ژوئن تا دسامبر سال میلادی گذشته برگزار شد. گادی ایزنکوت (Gadi Eisenkot)، فرمانده ستاد کل نیروی‌های دفاع اسرائیل، دستور داده بود تا یک سامانه‌های فرماندهی برای نظارت بر تمام فعالیت‌های انجام شده در این فضای مجازی ایجاد شود.

در حال حاضر آمار دقیقی از حملات سایبری انجام شده به شبکه‌های نظامی رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ اما بر اساس گزارش مقامات، روزانه صدها هزار تلاش، برای انجام حمله‌ی سایبری به سامانه‌های این رژیم صورت می‌گیرد. با وجود این، ادوارد اسنودن در گزارش‌های خود اعلام کرده است، رژیم صهیونیستی برای تولید ویروس استاکس نت به آمریکا کمک کرد تا سانتیریفیوژهای ایران از کار انداخته شود. همچنین ایران، رژیم صهیونیستی را مسئول انتشار ویروس شعله (Flame Virus)، می‌داند که باعث شده بود در سال 2012، صنعت انرژی این کشور فلج شود.

تا پایان سال 2015، در صنعت امنیت سایبر رژیم صهیونیستی، نزدیک به 430 شرکت مختلف فعالیت می‌کنند.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار