کد خبر: ۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 06
سطح محرمانه بودن اطلاعات کنسول بازی پلی استیشن 5 در «سونی» به حدی بالا رفته است که مشکلاتی را برای این کمپانی در بخش‌های داخلی به وجود آورده است! سونی به شدت نگران از درز اطلاعات کنسول نسل نهمی خود، بسیاری از اطلاعات را حتی از کارمندان بخش‌های داخلی پلی استیشن مخفی نگاه می‌دارد.
به گزارش آی تابناک : با وجود حساسیت بالا در مورد اطلاعات کنسول PlayStation 5، پتنت های ثبت شده از سوی سونی، موجبات درز برخی اطلاعات و مؤلفه های فنی را فراهم کرده است. طی آخرین اخبار، مطلع شده‌ایم که امکان پشتیبانی PS5 از فناوری هولوگرافیک (Holographic) پشتیبانی کند.

نشت‌های اطلاعاتی جدید حاکی از آن هستند که پلی استیشن 5 از نمایشگری با فناوری هولوگرافیک پشتیبانی کرده و این نمایشگر نیازی هم به عینک نخواهد داشت. دومین ویژگی احتمالی که از این کنسول لو رفته است، وجود یک یا دو دوربین داخلی است که احتمالاً برای کنترل حرکات فیزیکی مرتبط با فناوری هولوگرافیک است. سونی حضور خود در نمایشگاه E3 2019 را لغو کرده و بسیاری بر این باور بودند که این شرکت در تابستان امسال کنفرانس اختصاصی خود را با معرفی دست کم چند ویژگی از کنسول PS5 برگزار خواهد کرد.

sony_hologram_2.jpg

به رغم این تفکر، سونی به شدت از ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کنسول نسل نهمی خود اجتناب کرده و خبری هم از این کنفرانس با ارائه اطلاعات بیشتر نبود. LetsGoDigital که ناظر بر پتنت و اختراعات ثبت شده است، پتنت جدید سونی را لو داده و حالا این احتمال تقویت شده است که پلی استیشن 5 از از نمایشگر سه بعدی Holographic پشتیبانی کند. این نمایشگر برای بازی است؟ هنوز نمی‌دانیم که قابلیت ایجاد تصاویر Holographic در این کنسول به چه معنی خواهد بود. شاید تنها در بخش تنظیمات و یا مشاهده برخی اطلاعات خاص گیمرها از این تصاویر استفاده کنند.

برخی منابع معتقد هستند که این نمایشگر هولوگرافی می‌تواند برای مشاهده فیلم و حتی اجرای بازی‌ها نیز مورد بهره برداری قرار گیرد. افزون بر این ویژگی، یک سنسور ردیابی چشمی نیز در این پتنت وجود دارد که موقعیت چشم کاربران را دنبال کرده تا هر چشم زاویه‌های مختلفی را درک کند. ظاهراً ردیاب چشمی از فناوری استفاده می‌کند که قبلاً در دوربین‌های آلفا سونی پیاده سازی شده است. همچنین گزینه‌هایی برای شناسایی چهره برای آن تعریف شده است تا نمایشگر به صورت همزمان برای چند کاربر هم قابل مشاهده باشد.

sony_hologram_1.jpg

برخی از منابع مدعی هستند که با ارتباط با توسعه دهندگان بازی، به این نکته پی برده‌اند که پروژه Xbox Scarlett که به تولید کنسول نسل نهمی مایکروسافت ختم می‌شود هم چنین ویژگی را در خود حمل می‌کند. در صورت استفاده از چنین فناوری‌های پیشرفته و دلربا، بسیار بعید است که سونی و مایکروسافت قادر به کنترل قیمت تمام شده کنسول‌های خود باشند.

شاید باید یادآوری کنیم که مدیر عامل سونی هم در ماه‌های گذشته گفته بود نباید منتظر یک کنسول ارزان قیمت باشید!




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار