کد خبر: ۲۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 05
به گزارش آی تابناک : رپر آمریکایی Will.i.am ادعا می‌کند هدفون درون‌گوشی جدید Surface Earbuds مایکروسافت حاصل کپی برداری از طراحی اختصاصی این هنرمند به نام BUTTONS است که چهار سال قبل معرفی کرده است.

ezgif-1-0ec039ba00ce.gif

احتمالاً می دانید Surface Earbuds جایگزین اختصاصی مایکروسافت برای AirPods اپل است و از طریق بلوتوث به هر دستگاهی متصل می‌شود. حتی این محصول از گوشی‌های آیفون و دستیار صوتی Siri  پشتیبانی می‌کند. با این حال هنگامی که این ایربادزها با یک گوشی اندرویدی به کار گرفته شوند، قابلیت‌های اضافی چون پشتیبانی از gesture ها را ارائه می‌کند. برای نمونه هر زمان که سه بار بر روی Surface Earbuds ضربه بزنید، پخش موسیقی از طریق Spotify آغاز می‌شود.

rapper-will-i-am-accuses-microsoft-of-stealing-surface-earbuds-design-527693-2.jpg

طراحی Surface Earbuds به شدت مینیمالیستی است و هیچ چیز ویژه‌ای درباره آن وجود ندارد. هنگامی که از بیرون به Surface Earbuds نگاه کنید، صرفاً یک دکمه گرد را می‌بینید و هیچ چیز دیگری درباره آن وجود ندارد. با این حال رپر Will.i.amمی‌گوید مایکروسافت این طراحی را از یک استارت آپ متعلق به او به سرقت برده  و چند سال قبل این طراحی را تحت عنوان BUTTONS ارائه کرده است.

برخی کاربران در شبکه اجتماعی توییتر به توییت Will.i.am پاسخ داده‌اند و از ادعای او حمایت کرده‌اند. اما در طرف مقابل برخی دیگر نیز مدعی شده‌اند Will.i.am می‌خواهد یک شکل معمولی را ملزم به کپی رایت کند. در حقیقت هر دو Surface Earbuds و BUTTONS صرفاً یک دکمه گرد هستند و هیچ چیز ویژه‌ای درباره آنها وجود ندارد.

هنوز مایکروسافت به این ادعای Will.i.am واکنش نشان نداده است و بعید هم به نظر می‌رسد به آن واکنش نشان دهد.

از آنجایی که طراحی هر دو Surface Earbuds و BUTTONS  صرفاً یک دایره معمولی است، به سختی می‌توان مایکروسافت را به سرقت طراحی Will.i.am متهم کرد. جالب اینکه BUTTONS سیمی است و برخلاف Surface Earbuds، نسخه بی سیم ندارد.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار