کد خبر: ۲۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 02
آخرین کارخانه تولید کننده گوشی هوشمند سامسونگ در چین به نام هوژو هم در حال خارج شدن از سرویس تا پایان این ماه است. این کارخانه واقع در استان گوانگدونگ، اولین بار در سال ۱۹۹۲ شروع به کار کرده بود.
به گزارش آی تابناک : این اقدام سامسونگ در پی کاهش تولیدات و تعدیل کارکنان خود در کارخانه هوژو (HuiZhou) در ابتدای تابستان است. بر اساس گفته‌های این کمپانی، ناتوانی در تاثیرگذاری در بازار محلی چین باعث شده است که این شرکت به فکر خروج از چین بیفتد.

سامسونگ همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند در کارخانه‌های دیگر خود که در کشور‌های آسیایی نظیر ویتنام و هند واقع شده‌اند، ادامه می دهد. البته این کار به منزله پایان تولیدات گوشی‌های کمپانی کره‌ای در چین نیست. سامسونگ اخیرا از طریق لایسنس کردن گوشی‌های خودش (ODM) و دادن مجوز به سازندگان گوشی چینی، تولید گوشی هوشمند در جایی جز کارخانه‌های خود را تجربه کرده است.

سامسونگ

اولین گوشی‌های شرکت بزرگ کره‌ای که از طریق اعطای لایسنس به تولید کنندگان چینی ساخته شده است نیز A6s و A10s هستند. این گوشی‌ها در کارخانه‌های سامسونگ تولید نشده‌اند و توسط کارخانه‌هایی چینی واقع در خاک این کشور به تولید رسیده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود که خروج این شرکت از چین و تعطیل شدن کارخانه هوژو، تاثیری بر تولیدات این گوشی در پرجمهیت‌ترین کشور جهان و به خصوص تولید به سبک ODM داشته باشد.

برخی از گزارشات می‌گوییند که سامسونگ در نظر دارد تا پایان امسال بیش از ۴۰ میلیون گوشی خود را از طریق ODM تولید کنند. البته یکی از دلایلی که شاید این اقدام را توجیه کند، ناتوانی طولانی مدت این کمپانی در رقابت با سازندگان گوشی هوشمند چینی در این کشور بوده است.

با این حال، زمان تنها مسئله‌ای که می‌تواند از آینده این کمپای و از سرگیری تولیدات گوشی هوشمند در خاک چین خبر دهد. باید دید که آیا سامسونگ دلایلی خوبی برای شروع مجدد تولید آن گوشی خود در چین خواهد یافت یا خیر.



منبع : دیجیاتو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار