کد خبر: ۲۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 01
حدودا دو هفته قبل بود که خبری در مورد صادرات کوییک به بازار آفریقا با امکانات رفاهی بیشتر و موتور قدرتمند تر (مشترک با برلیانس) در رسانه ها انتشار یافت و حالا به نظر می رسد که نسخه دیگری از همین خودرو صاداراتی، قرار است برای تامین نیاز بازار داخل کشور مهیا شود.
به گزارش آی تابناک : البته که کوییک اساسا تشابه غیرقابل انکاری با تیبا هاچ بک دارد و نمی توان به صرف وجود گیربکس اتوماتیک و چند آپشن رفاهی بیشتر، آن را محصول متفاوت یا بهتری قلمداد کرد اما حالا سایپا تصمیم گرفته تا با اعمال چند تغییر جزئی این خودرو را با تریم قرمز رنگ روانه بازار کند و آنطور که از شواهد امر بر می آید نیز در نسخه سفید رنگ، شباهت کاملی از نظر ترکیب رنگی بین این کوییک ارتقا، یافته و هاچ بک تند و تیز سیتروئن C3 وجود خواهد داشت که به نوعی طنزی تلخ را به هر بیننده ای یادآور می شود.

کوییک کراس

در واقع قبل از بازگشت تحریم های خودروسازی، قرار بود که سیتروئن C3 فقط در مدل های سفید سقف قرمز در سایپا کاشان تولید و عرضه شود، اما حالا در نبود سیتروئن و چانگان، سایپا کاشان چاره ای جز تن دادن به تولید خودروهایی مانند کوییک ندارد.

کوییک کراس

براساس شایعات اولیه، احتمالا چیزی در حدود سه ماه دیگر به معرفی رسمی این خودرو زمان باقیست اما می توان حدس زد که برخلاف نسخه صادراتی، اثری از پیشرانه برلیانس در زیر کاپوت کوییک کراس دیده نشود، چرا که چینی ها بخاطر شدت تحریم های اعمال شده بر صنعت خودروسازی، امکان ارسال قطعات فنی مهمی نظیر پیشرانه را به کشورمان ندارند.

کوییک کراس

از این رو باید منتظر ماند تا مشخصات فنی و آپشن های رفاهی این خودرو به شکل رسمی توسط سایپا اعلام شود، اما در مجموع اصلا بعید نیست که به واسطه چند آپشن، کوییک کراس به عنوان تازه ترین نواده پراید، به خودرویی 70 میلیونی مبدل شود. به خصوص که با قطع تولید بسیاری از خودروهای اتوماتیک نسبتا ارزان قیمت، بازار عملا از خودروهای اتوماتیک در بازه قیمتی کمتر از 150 میلیون تومان خالی شده و همین خلا می تواند امکان افزایش عجیب و غریب قیمت کوییک کراس را (در صورت عرضه در نسخه اتوماتیک) فراهم آورد.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2019/09/1396051817301111511605264.jpg

منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار