کد خبر: ۲۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 28

آکواریوم تروکادرو پاریس (Aquarium de Paris)، که در سال 1867 ساخته شد، نخستین آکواریوم جهان در قاره اروپا می باشد. آکواریوم پاریس در سفر خانوادگی شما با تور لحظه آخری پاریس جذاب و دیدنی است، آکواریومی که در مرکز پایتخت فرانسه است و فاصله ای 600 متری با برج زیبای ایفل دارد.

آکواریوم پاریس در سفر خانوادگی شما با تور لحظه آخری پاریس، جذاب و دیدنی است، آکواریومی که در مرکز پایتخت فرانسه است و فاصله ای 600 متری با برج زیبای ایفل دارد، وسعت 3500 متر مربعی آن و  43 مخزن شیشه ای این آکواریوم با ماهی های رنگارنگ و زیبایش دیدنی است، گرچه مخزن کوسه ی این آکواریوم به یکی از جذاب ترین بخش های آن بدل شده است.

 

آشنایی با آکواریوم پاریس

آکواریوم تروکادرو پاریس (Aquarium de Paris)، که در سال 1867 ساخته شد، نخستین آکواریوم جهان در قاره اروپا می باشد و در منطقه ی 16 پاریس و زیر تپه ی چیولوت و در بین رود سن و تروکادرو قرار دارد، این آکواریوم به سینمای آبی (Cinéaqua)  نیز معروف است.

آکواریوم پاریس از 500 گونه ی ماهی و بی مهرگان و 10000 نمونه ی غیر گیاهی برخوردار است، 750 مرجان در کشتی پولونی یز و 38 کوسه از 7 گونه ی مختلف در 3 میلیون لیتر آب در استخر بزرگ موجود است.

 

تاریخچه ی ساخت آکواریوم پاریس

آکواریوم پاریس در تور لحظه آخری در زیرزمینی واقع شده که شامل معادن قدیمی است که بخشی از سواره نظام ارتش امپراطور ناپلئون در آن ساکن بودند، در سال 1867 پروژه آکواریوم پاریس شروع شد و در تقلیدی از غار، با عناصر طبیعی مانند سنگ ساخته شد و ماهی های آب های شیرین را در خود جای داد که در آن زمان ابتکاری موفقیت آمیز بود، برای سال 1937 برنامه ی مدرن شدن آکواریوم را در پیش گرفتند و محوطه آن را گسترش دادند اما پس از پایان نمایشگاه به دلیل فضای وسیعی که اشغال کرده بود آن را تخریب کردند، در اواخر قرن بیستم این آکواریوم دوباره گسترش یافت.

در سال 1985 آکواریوم پاریس به دلیل قدیمی بودن تعطیل شد و در سال 2006 بازسازی شد، برخی از عناصر دکوراسیون آن را از اثر بیست هزار فرسنگ زیر دریای ژول ورن الهام گرفته شد.

 

گونه های جانوری آکواریوم پاریس

به گزارش سفر بانو ، شما با بازدید از آکواریوم پاریس می توانید سفری کوتاه به اقیانوس ها، دریاها و جزایر مختلف داشته باشید، ماهی های موجود در آکواریوم با توجه به زیستگاهی که دارند در 11 بخش تقسیم شده اند که در ادامه به طور مختصر با تعدادی از آنها آشنا می شویم:

 

1)جزایر پلی‌نزی (Polynesia)

آغاز سفر ما غرب کره ی زمین و جزایر پلی‌نزی فرانسه در جنوب اقیانوس آرام می باشد، جزایر پلی‌نزی با اکوسیستمی خارق العاده از صخره های مرجانی، قلمرو فرادریایی کشور فرانسه هستند. شگفت انگیزترین ماهی های این آکواریوم عبارتند از: فرشته ماهی امپراطور، دلقک ماهی، ماهی ستاره شنی و ...

 

2)مجمع الجزایر آنتیل (Antilles)

دیدن ماهی های شگفت انگیز دریای کارائیب را با مخزن آنتی آکواریوم پاریس تجربه می کنید، ماهی هایی که به دلیل زندگی در عمق کم و قرار گرفتن در معرض آفتاب، رنگ های شفاف و چشم نوازی دارند، طول بدن آنها بین 1 تا 15 متر است و عبارتند از: فرشته ماهی فرانسوی، پری ماهی سلطنتی، فرشته ماهی ملکه، پروانه ماهی باله لکه ای و ...

3)گویان فرانسه (French Guiana)

گویان فرانسه در آمریکای جنوبی از بخش های مستعمراتی فرانسه است و دارای اکوسیستم منحصر بفردی است،گونه های موجود این مخزن آب شیرین در آکواریوم پاریس از خانواده ی سیکلیدها و گربه ماهی ها هستند.

5)رودخانه سن (The Seine)

ماهی های این مخزن بومی رودخانه سن هستند، مسیر این رود از بخش بورگونی فرانسه تا کانال مانش می‌باشد و 30 گونه مختلف در این آکواریوم موجود است مانند ماهی قرمز و اردک ماهی.

بخش های دیگر آکواریوم پاریس شامل کانال مانش در اقیانوس اطلس شمالی، منطقه ی هند-آرام، استخر لمسی، بخش تنوع زیستی و مدیترانه می باشد.

 

سرگرمی های آکواریوم پاریس

آکواریوم پاریس تفریحاتی شامل نمایش، ورکشاپ های آموزشی، پخش فیلم و کارتون، بازی کشف گنج برای بچه ها، مهمانی، برگزاری مراسم و جشن تولد را متناسب با هر فصل و رویدادهای آن ترتیب داده است.

آکواریوم پاریس دارای رستوران و فروشگاه نیز می باشد که شما می توانید خود را به صرف غذا دعوت کنید و جالب اینجاست که می توانید در حین صرف غذا از تماشای ماهی های آکواریوم نیز لذت ببرید.

 

ساعت بازدید آکواریوم پاریس، 10 تا 19 می باشد اما در زمان های خاصی از سال برای بزرگسالان با هزینه ی بیشتر ساعت بازدید شبانه نیز دارد.

مکان های دیدنی اطراف آکواریوم پاریس

 شما می توانید در تور لحظه آخری خود پس با بازدید از آکواریوم پاریس از مکان های زیر نیز که در نزدیکی آن قرار دارند بازدید کنید:

           باغ های تروکادرو (Trocadero Gardens): در فاصله 46 متری

           موزه هوم(Homme Museum): در فاصله 400 متری

           موزه معماری و مجسمه (Cité de l'Architecture et du Patrimoine): در فاصله 450 متری

           برج ایفل (Eiffel Tower): در فاصله 600 متری

           موزه هنرهای معاصر پاریس(Paris Museum of Modern Art) : در فاصله ی 650 متری.

حقایقی در مورد آکواریوم پاریس

1.         در سال 2016 برای بازدیدکنندگان کنجکاو، اتاقی شیشه ای درون مخزن کوسه قرار دادند تا بتوانند شب را در آن بخوابند.

2.         اطلاعات موجود در آکواریوم پاریس علاوه بر زبان فرانسه به زبان انگلیسی و اسپانیایی نیز موجود است.

3.         ساخت این آکواریوم با سطوح شیبدار و راهنماهای شنیداری و استخر لمسی به گونه ای است که کم توانان جسمی و نابینایان نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار