کد خبر: ۲۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 28

کشور ارمنستان در منطقه قفقاز و در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد. ارمنستان کشوری کوهستانی و پر باران است. این کشور هیچ گونه راه دریایی ندارد. ارمنستان کشوری با تاریخ طولانی می باشد. نام ارمنستان در سنگ نوشته داریوش بزرگ در شوش و نیز در نقش رستم به صورت ارمن آمده است. نام کشور ارمنستان در کتاب های تاریخ نویسان ایرانی هم دیده می شود که از این سرزمین یاد کرده اند. تاریخ نگارانی چون بلاذری، دینوری، یعقوبی و ابن خردادبه نام این سرزمین را به صورت ارمنیه در نوشته های خود آورده اند. ارمنستان در دوره های هخامنشی ، اشکانی ساسانی و در دوره های پس از اسلام در دو دوره صفوی و افشاری جزو خاک ایران بوده است. در دوره اشکانی همیشه همسر پادشاه از سرزمین ارمنستان بود، یعنی ملکه ایران در آن زمان ارمنی بود.  آب و هوای ارمنستان نیمه صحرایی، استپی ، جنگلی، آلپی و توندرای کوهستانی است. هوای ارمنستان ملایم است. در تابستان ها از فلات ایران توده هوای گرمی به فلات ارمنستان می رسد. اما در زمستان به شدت گرم می شود. همین طبیعت زیبا و آب و هوای متغیر باعث به وجود آمدن مناطقی بسیار زیبا می شود که دل هر کسی را با دیدن آن مناظر می برد. یکی از آن مناظر زیبا و بی بدیل دره گل ها می باشد.

زاخکازور یا تسزاخکازور به معنی دره گل ها که در پنجاه کیلومتری شمال شرق شهر ایروان و سه کیلومتری شرق استان هرازدان در دامنه کوه ها قرار دارد. از ویژگی های این دره زیبا از نظر آب و هوایی بسیار خوب است به این گونه که تابستان ها هوایی معتدل و بسیار دلچسب دارد و تمام زمین های دره پر از گل های رنگارنگ می باشد اما این دره در زمستان بسیار سرد است و سرمای گزنده دارد و همچنین سراسر این دره در همه طول زمستان پر از برف می شود. دره گل ها در نزدیکی شهر کوچک زاخکازور است که به خاطر دره گل ها و پیست اسکی بسیار معروف شده است. تمام مسافرانی که می خواهند از دره گل ها بازدید کنند و یا از پیست اسکی بهره ببرند ، شب را در این شهر کوچک می مانند. هتل کچاریس، یک هتل شیک و با امکانات خوبی است که دارای امکاناتی مانند دیسکو ، سالن بولینگ، پارکینگ و سایر امکانات می باشد. خانه هنرمندان گروقنری، نیز دارای یک استخر بزرگ و زیبا با امکانات اتاق ورزش، سونا و جکوزی و دیگر امکانات می باشد. کسانی که شب را در این شهر جالب می گذرانند از دیسکو هایی که در این شهر همیشه بر پا است می توانند استفاده نمایند و از آن لذت ببرند. دو دیسکو در این شهر وجود دارد یکی دیسکوی متعلق به هتل کچاریس و دیگری دیسکوی خانه هنرمندان ( گروقنری دون ) که مسافران و گردشگران در آنها به تفریح می پردازند. این منطقه تنها از نظر طبیعی جاذبه های گردشگری ندارد بلکه از جاذبه های تاریخی هم برخوردار می باشد که دوست داران آثار تاریخی می توانند از آن لذت ببرند. مجموعه کلیساهای جامع را در این دره مشاهده می کنیم که چهار کلیسای بزرگ و دو کلیسای کوچک تشکیل شده است. کلیسای اصلی به نام گریکور مقدس است که در سال هزار و سیزده میلادی ساخته شده است. و در محوطه کلیسا آرامگاه بنیانگذار آن گریکور و سنگ های صلیبی قرن دوازده و یزده میلادی می باشد و نیز آرامگاه دو شاه ارمنی که در جنگ سلجوقی ها جان باخته اند، می باشد.

منطقه دره گل ها در تور ارمنستان  پر ست از چشمه های آب گرم و همچنین چشمه های آب شیرین معدنی در این دره وجود دارد که به آب معدنی زاخکازور هم شهرت دارد. چشمه های آب گرم در زمستان گردشگران را به خود جذب می کند ولی چشمه های آب معدنی در تابستان مورد توجه مردم قرار می گیرد.

به گزارش سفر باتو ، همان طور که پیشتر گفته شد دره گل ها دارای یک پیست اسکی هم می باشد که گردشگران می توانند از آن بهره مند شوند. طول پیست اسکی هفت کیلومتر است و در سال دو هزار و چهار تل سیژ آن را بازسازی و به تعداد ایستگاه های آن اضافه کردند. همچنین در این پیست اسکی امکاناتی چون لژ موتوری کرایه داده می شود. امکانات دیگری مانند سورتمه و کرایه دادن اسب هم از دیگر تفریحات در این مکان است. در دره گل ها در فصل تابستان از گل های رنگارنگ و در زمستان از برف بازی ، اسکی و چشمه های آب گرم می توانید لذت ببرید. اما در شهر زاخکازور پس از پایکوبی و خوشگذاری های شبانه و روزانه می توانید از امکانات ورزشی این شهر که در سالن سرپوشیده اش می باشد هم بهره ببرید. در این مجموعه ورزشی گردشگران و مسافران می توانند از امکاناتی مانند استخر آب گرم که طول آن به اندازه پنجاه متر می باشد استفاده نمایند. جالب است که بدانید این آب گرم برای درمان و یا تسکین درد بعضی از بیماری های مفصلی مناسب است.  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار