کد خبر: ۲۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 26
بسیاری از بازی‌های روز و عناوین AAA که در وضوح 4K اجرا می‌شوند، کارت‌های گرافیک را با چالشی جدی روبرو می‌کنند. حال اگر این رزولوشن به 8K ارتقاء پیدا کند چه خواهد شد؟ پرچمداران و غول‌های گران قیمت گرافیکی چطور می‌توانند یک بازی را در وضوح 8K رندر کنند؟
به گزارش آی تابناک : بیشتر گیمرها، در وضوح 1080p اقدام به انجام بازی‌ها می‌کنند. هرچند که روند حرکت به سمت رزولوشن 4K هم سرعت بیشتری به خود گرفته است. به نظر می‌رسد که تمایل گیمرها پس از وضوح FHD، به سمت 1440p و 2K بیشتر است؛ نیاز به سخت افزارهای ارزان‌تر و سطح بالاتر از وضوح FHD، برجسته‌ترین دلایلی هستند که گیمرها را به سمت این رزولوشن می‌کشانند.

هرچند که فروش تلویزیون‌های 8K در بازارهای جهانی و برای مصارف خانگی آغاز شده است، اما بعید است که شاهد تسریع در روند ارائه محتواهای متعدد با این وضوح باشیم. همچنین فاصله بین دنیای بازی با این رزولوشن بسیار زیاد است. همین حالا برای انجام بازی‌های 4K با نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز، نیازمند سخت افزارهای سطح بالایی هستیم. بد نیست بدانید که برخی از بازی‌های روز، امکان اجرا در وضوح 8K را به کاربران می‌دهند؛ از جمله این عناوین، بازی تازه وارد Gears of War 5 است.

gears-5-1.jpg

وب سایت TweakTown به تازگی نتایج بررسی خود از این بازی را با وضوح 8K منتشر کرده است؛ آنها چند کارت گرافیک گران قیمت و پرچمدار را گرد هم آورده و در بازی Gears of War 5 به چالش کشیده‌اند. جالب است که نرخ فریم نهایی آنها، به حداکثر 27 فریم، با تنظیمات متوسط (Medium) می‌رسد! تمامی پرچمداران، حتی NVIDIA Titan RTX با 24 گیگابایت حافظه GDDR6 هم نمی‌توانند از پس پردازش 8K این بازی برآمده که البته مسئله‌ای قابل انتظار بوده است.

از جمله دیگر کارت‌های گرافیک مورد استفاده در این آزمون می‌توان به RTX 2080 Ti، AMD Radeon VII و GTX 1080 Ti اشاره کرد. در اسلاید نخست، نتایج تست بازی Gears of War 5 در رزولوشن 8K را خواهیم دید که تنظیمات بر روی Medium قرار گرفته است.

test-medium.png

اسلاید دوم نیز همان تست با همان وضوح، اما در جزئیات Ultra است.

test-ultra.png

به نظر می‌رسد که انجام بازی‌های 8K با 60 فریم در ثانیه، مسئله‌ای است که به زودی وارد دنیای سخت افزار و بازی‌ها نخواهد شد. حال آنکه بازی‌هایی مانند Gears of War 5 چرا چنین رزولوشنی را تنظیمات خود جای داده‌اند، جای سؤال دارد!



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار