تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 28
گوگل به کاربران خود هشدار داد مواظب رمز عبور خود باشند تا این اطلاعات توسط مافیای اطلاعاتی موردحمایت دولت به سرقت نروند.
گوگل اعلام کرد درصورتی‌که هکرهای موردحمایت دولت تلاش کنند به اطلاعات کاربری این شرکت دست پیدا کنند، گوگل یک صفحه اخطار به کاربران نشان خواهد داد. این تحرکات امنیتی از زمانی آغازشده که شرکت گوگل در مناقشه رمزگشایی گوشی آیفون از شرکت اپل حمایت کرد. گوگل هشدارهای خود را نسبت به حملات حمایت‌شده از طرف دولت، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داده است.

نیکولاس لیزدبورسکی ()، مدیر مهندسی امنیت جیمیل، اظهار کرد: امروز ما یک صفحه کامل اخطار راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن دستورالعمل امن ماندن کاربران عنوان‌شده است. کاربران ممکن است این هشدارها را علاوه بر هشدارهای قبلی مشاهده کنند.

در متن این هشدار عنوان شده: «هکرهای موردحمایت دولت ممکن است در تلاش برای به سرقت بردن رمز عبور شما باشند.»  همچنین طبق این اخطاریه کمتر از 0.1 درصد از حساب‌های جیمیل در معرض خطر این حملات قرار دارند. گوگل برای افزایش امنیت از کاربران درخواست می‌کند که شناسایی دومرحله‌ای جیمیل خود را فعال و رمز عبور امن‌تری انتخاب کنند.

منبع: سایبربان


منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار