تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 28
بر اساس آخرین آمار ارائه‌شده رشد روزافزون ربات‌های هوشمند توسط هکرها و استفاده از شبکه Tor برای ناشناس ماندن یکی از راه‌های رشد این ربات‌ها به شمار می‌رود.
امروزه با افزایش فعالیت ربات‌های هوشمند هکرها اطلاعاتی را که شامل صدمه زدن به وبگاه‌ها، کلاه‌برداری آنلاین، سرقت اطلاعات، سرقت حساب‌های شخصی، تخلفات امنیتی و ... است را به سرقت می‌برند و از جمله فعالیت‌های این ربات‌ها به شمار می‌رود که همه‌ساله توسط شرکت امنیتی دیستیل نتورک «Distil Networks» ارائه می‌شود.

 گزارش‌ها حاکی از این است که در حال حاضر 46 درصد از کل ترافیک وب به ربات‌ها اختصاص دارد؛ که این آمار نگران‌کننده به‌طور مداوم در سال گذشته به 88 درصد رسیده است.

یکی از بنیان‌گذاران این شرکت توضیح داد که ربات‌های درحال‌توسعه قادر به تقلید رفتار کاربر، اجرای کدهای جاوا اسکریپت، انجام اتوماسیون مرورگر، کلاه‌برداری با استفاده از آدرس‌های IP هستند که این فعالیت‌ها روز به روز رو به افزایش است.

این ربات‌ها قادر به مخفی شدن درون IP‌ها میان حجم عظیمی از آدرس‌های IP هستند. وی افزود این ربات‌ها توانایی استفاده از شبکه‌های تور «Tor»، نظیر به نظیر را برای مخفی شدن و اجرای فعالیت‌های خرابکارانه خود را دارند.

طبق آخرین آمار 26 درصد از فعالیت‌های سازندگان این ربات‌ها معمولاً از مرورگر موزیلا است؛ که در حال حاضر بیش از نیمی از ربات‌ها قادر به بارگذاری منابع خارجی مانند جاوا اسکریپت نیستند. محققان دریافتند که بیش از یک‌سوم این ربات‌ها قادر هستند رفتاری شبیه به انسان داشته باشند.

منبع: سایبربان
 
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار