تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 27
«کلمه، به‌طور قطع، قوی‌ترین دارویی است که بشر استفاده می‌کند.» رادیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی مطرح انگلیسی در سال ۱۹۲۳ در کالج سلطنتی جراحان لندن، با تشبیه کلمات به دارو می‌گوید کلمات نه‌تنها قادرند شما را هیجان‌زده، فلج یا معتاد کنند، بلکه می‌توانند سلول به سلول مغز شما را به رنگ‌های مختلف دربیاورند! نام‌های تجاری حول محور کلمات شکل می‌گیرند. پیشانی شرکت‌ها برای تعامل با مخاطبانشان فقط یک کلمه است. کلماتی هرچند بیگانه که به زبان ما وارد می‌شوند و فضایی از ادبیات گفتاری و نوشتاری ما را اشغال می‌کنند.
‌‌‌
فیسبوک در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی امروزی، شرکتی بسیار جوان است. فیسبوک در سال ۲۰۰۴ به‌وسیله‌ی مارک زاکربرگ و چند تا از دوستانش بنیان گذاشته شد و توانست در عرض چند سال شیوه‌ی تعامل صدها میلیون نفر را در دنیا دگرگون کند. اما بحث امروز ما سر چیز دیگری است؛ نام فیسبوک (Facebook) از کجا آمده؟ در برخی دانشگاه‌ها و کالج‌های ایالات متحده‌ی آمریکا کتاب‌هایی را در اختیار دانشجویان ترم اول قرار می‌دهند؛ این کتاب‌ها معمولا با نام Yearbook و در برخی موارد Face Book شناخته می‌شوند و در آن‌ها لیستی از نام افراد و تصویر چهره‌ی آن‌ها و یک سری اطلاعات دیده می‌شود.
 
یک نمونه Yearbook
هدف این کتاب‌ها این است که دانشجویان زودتر با محیط جدید خو بگیرند و دوستان جدید پیدا کنند. زاکربرگ در سال ۲۰۰۳ با ذهنیتی تقریبا مشابه، برنامه‌ای را با نام Facemash ساخت.
 
دامین Thefacebook.com در سال ۲۰۰۴
یک سال بعد او وب‌سایت جدیدی نوشت و روی دامین TheFacebook.com قرار داد. در نهایت در سال ۲۰۰۵، مارک زاکربرگ و شرکایش نام Facebook و دامین Facebook.com را برگزیدند.

منبع: دیجی کالا

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار