تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 27
در زمان استفاده از اینترنت‌های باز و رایگان، هیچ تضمینی برای حفاظت از اطلاعات استفاده‌کنندگان این نوع از اینترنت وجود ندارد.
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به افزایش استفاده از اینترنت‌های باز و رایگان در مکان‌های عمومی گفت: ارائه اینترنت‌های باز و رایگان یکی از روش‌های تبلیغاتی جهت جذب مشتری توسط برخی از ارائه‌دهندگان است.

سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش گفت: در ایام نوروز و به علت استفاده مسافران نوروزی از مکان‌های عمومی همچون هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، فرودگاه‌ها و.... استفاده از اینترنت‌های باز و رایگان ارائه‌شده افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با مطرح کردن این سؤال که چه تضمینی برای حفاظت از اطلاعات استفاده‌کنندگان این نوع از اینترنت وجود دارد؟ گفت: این نوع از اینترنت را می‌توان به «هانی پات» تشبیه کرد که روزبه‌روز شاهد افزایش ارائه اینترنت «هانی‌پات» ، باز و رایگان در فروشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و سایر مکان‌های عمومی هستیم. قابلیتی که سوای روشی برای جذب مشتری عموماً برای انجام کارهای ضروری کاربرد دارد.

سرهنگ آذردرخش افزود: هم‌وطنان عزیز و به‌خصوص مسافران نوروزی دقت داشته باشند با توجه به اینکه اتصال به برخی از اینترنت‌های باز و رایگان عموماً بدون رمز عبور صورت می‌گیرد بنابراین شما به‌راحتی در معرض دید سایرین قرار دارید. لذا لازم و ضروری است کارهای مهم و حساس خود مثل بانکداری الکترونیک، چک کردن ایمیل و...  را از طریق اینترنت‌های باز انجام ندهید.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: حفاظت از رمزهای عبور یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت افزایش امنیت سایبری کاربران فضای مجازی است، لذا عدم ارائه این اطلاعات به دیگران بسیار مهم است.

وی تأکید کرد:  با توجه به اینکه تلفن‌های همراه گنجینه ارزشمندی از اطلاعات ازجمله تصویر و کلیپ می‌باشند، استفاده از اینترنت باز این امکان را به افراد سودجو می‌دهد تا بدین‌وسیله از کاربران اخاذی نمایند.

این مقام مسئول از مسافران نوروزی خواست در صورت نیاز به اینترنت در طول مسافرت سعی کنند از بسته‌های اینترنتی ارائه‌شده از سوی اپراتورها استفاده نمایند تا ضریب امنیت خود را افزایش دهند.

منبع: پلیس فتا

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار