کد خبر: ۲۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 03
در جریان اصلی خط تولید لپ تاپ‌های شرکت HP لپ تاپ‌های Pavilion به عنوان میان رده شناخته می‌شوند. لپ تاپ‌های Spectre پریمیوم و بالا رده محسوب می‌شوند، در حالی که Envy یک گام پایین‌تر از آن و Pavilion بعد از آنها قرار می‌گیرد.
به گزارش آی تابناک : در جریان اصلی خط تولید لپ تاپ‌های شرکت HP لپ تاپ‌های Pavilion به عنوان میان رده شناخته می‌شوند. لپ تاپ‌های Spectre پریمیوم و بالا رده محسوب می‌شوند، در حالی که Envy یک گام پایین‌تر از آن و Pavilion بعد از آنها قرار می‌گیرد. در انتهای این رده‌بندی لپ تاپ‌هایی قرار دارند که تنها با عنوان خود HP خوانده می‌شوند. در این مقاله به بررسی لپ تاپ Pavilion x360 14 پرداخته شده، با وینفون همراه باشید تا با این لپ تاپ کانورتبل مقرون به صرفه بیشتر آشنا شویم.

قضاوت اغلب کاربران برای خرید کامپیوتری جدید معمولا بر اساس قیمت دستگاه است، ولی با پایین آمدن قیمت باید توجه داشت که کامپیوتر مربوطه نمی‌تواند در تمامی جهات عالی و خوب عمل کند، کامپیوترهای ارزان قیمت معمولا در بخش‌های خاصی عملکرد خوبی خواهند داشت. اما Pavilion x360 14 شرکت HP بالانس خوبی ایجاد کرده است، مشخصات سخت افزاری آن شامل پردازنده Core i5 ، هشت گیگابایت رم، صفحه نمایش Full HD می‌باشد، کانورتبل است و از قلم پشتیبانی می‌کند. طبعا، برخی موارد در این لپ تاپ زیر پا گذاشته شده تا قیمت این دستگاه به 699 دلار برسد، از جمله اینکه این لپ تاپ به همراه قلم عرضه نشده و تنها 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد. ولی این لپ تاپ به عنوان یک دستگاه مقرون به صرفه عملکرد خوبی داشته و می‌تواند خرید رضایت بخشی باشد.

مشخصات

CPUIntel Core i5-8265U, 1.6GHz
GPUIntel UHD Graphics 620
بدنه12.7x8.8x0.8 اینچ و 3.42 پوند
صفحه نمایش14 اینچ ، 1.80p و لمسی
رم8GB DDR4-2400
فضای ذخیره‌سازی128GB SSD
پورت‌ها(2) USB 3.1 Gen 1 Type-A
(1) USB 3.1 Gen 1 Type-C
(1) HDMI
(1) SD card slot
(1) 3.5mm combo audio
(1) Power
ویندوز هلواثر انگشت
صداBang & Olufsen Audio, HP Audio Boost
سیستم عاملWindows 10 Home
رنگآنودایز شده به رنگ طلایی گرم و درخشان
جنس بدنهآلومینیوم
قیمت699.99 دلار

طراحی

لپ تاپ Pavilion x360 14 شرکت HP در دو رنگ طلایی و نقره‌ایی عرضه می‌شود. درست مانند نسل قبل در دو تن رنگ ارائه شده، اما در عوض قسمت داخلی این کامپیوتر دارای رنگ طبیعی است، و از یک رنگ مکمل در آن استفاده شده است.

در تصویر بالا که درب پشتی این لپ تاپ نمایش داده شده، لوگوی متالیک HP را می‌بینید که دایره‌ایی است، این لوگو برای کامپیوترهای رده پایین در نظر گرفته شده است. HP در دستگاه‌های پریمیوم خود بنا به دلایلی از لوگوی متفاوتی استفاده می‌کند.

شاسی دستگاه کاملا از آلومینیوم ساخته شده، و پنل پایینی تنها به دو پیچ فیلیپس اتصال دارد. این چیزی است که HP آن را طراحی ساعت شنی می‌نامد، لبه‌های این دستگاه در هر طرف زاویه دار است. این امر باز کردن در لپ تاپ را با یک دست چه از جلو و چه از طرفین آسان می‌سازد.

لپ تاپ Pavilion x360 14 شرکت HP حق انتخاب گسترده‌ایی از بابت تنوع پورت‌ها دارد. در سمت چپ، یک کارت خوان SD ، یک پورت USB 3.1 Gen 1 Type-C ، یک پورت USB 3.1 Gen 1 Type-A ، HDMI و پورت شارژ را خواهید یافت.

در سمت راست، یک پورت USB 3.1 Type-A دیگر، یک جک صوتی 3.5mm به همراه دکمه پاور قرار گرفته است. وجود دکمه پاور در کناره دستگاه امری بدیهی و منطقی است، چرا که لپ تاپ مورد نظر ما کانورتبل است. HP در کانورتبل‌های خود از دکمه حجم صدا بهره می‌برد ولی متاسفانه این لپ تاپ فاقد آن است.

تمامی پورت‌های USB به کار گرفته شده در این لپ تاپ USB 3.1 Gen 1 هستند. رفتار شرکت‌ها در ساخت لپ تاپ‌های ارزان قیمت همیشه با نوعی مصالحه همراه بوده و ارزش واقعی دستگاه بسته به میزان مصالحه‌ایی است که برای آن در نظر گرفته شده است. برای مثال، لپ تاپ Swift 3 شرکت Acer با قیمت 900 دلار یک پورت USB 3.1 Gen 1 Type-A و یک پورت USB 2.0 Type-A دارد. تفاوت بسیاری بین سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و 480 مگابیت بر ثانیه وجود دارد.

و خبر بد اینکه نمی‌توانید از پورت USB Type-C برای شارژ دستگاه استفاده کنید و باید از شارژر 45 واتی یا مشابه آن استفاده کنید.

لپ تاپ Pavilion x360 14 شرکت HP ضخامت 0.8 اینچی دارد. دستگاه وزنی معادل 3.5 پوند (دقیقا 3.42) دارد. در طرفین کمی ضخیم و سنگین‌تر است، اما شاید با توجه به شکل ظاهری ، پشتیبانی از قلم و غیره ارزش آن را داشته باشد. با توجه به قیمت، مسئله مهم اینجاست که شما از دستگاه خود چه می‌خواهید. برخی شرکت‌ها ممکن است دستگاهی تولید کنند که نازک‌تر و سبک‌تر باشد، اما اگر به دنبال یک کانورتبل با Core i5 و برخی مزایا هستید این لپ تاپ گزینه خوبی است.

صفحه نمایش و صدا

HP Pavilion x360 14 دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی است. مدل پایه آن WXGA است ولی بسته به سفارش شما می‌تواند 1080p هم باشد. صادقانه بگوییم با توجه به قیمت، این صفحه نمایش بسیار متوسط است و هیچ نکته‌ایی وجود ندارد که بخواهد آن را متمایز کند.

نکته قابل توجه اینجاست که رنگ‌ها در این صفحه نمایش به خوبی نمایش داده می‌شوند ولی همان طور که در تصاویر به راحتی نمایان است به اندازه کافی روشنایی ندارد که بتوان در نور مستقیم خورشید از آن استفاده کرد. این صفحه نمایش بسیار براق نیز هست، بنابراین بازتابهای نور مشکل را حادتر می‌کند.

زاویه دید به طرز شگفت‌انگیزی خوب است، و در HDR استریم می‌کند. در حقیقت، تجربه استفاده از لپ تاپ‌های Pavilion نشان داده به خوبی با اسپیکرهای Bang & Olufsen ترکیب شده‌اند. اسپیکر بار دستگاه، در بالای صفحه کلید قرار گرفته و مثل همیشه صدایی رسا و واضح ارائه می‌کند.

هیچ اسپیکری در قسمت زیرین دستگاه جاسازی نشده است. زمانی که از دستگاه در حالت کانورتبل و در مود تنت و یا مود تبلت استفاده می‌کنید قرار گرفتن اسپیکر در بالای صفحه کلید مشکل ساز است، چرا که اسپیکرها مقابل شما قرار نمی‌گیرد.

صفحه نمایش از پشتیبانی قلم N-Trig برخوردار است، به این معنی که می‌توانید از قلم‌های مختلف بسیاری استفاده کنید، از قلم مایکروسافت سرفیس گرفته تا انواع قلم‌های HP و DELL و موارد دیگر.

همان طور که در بالا ذکر شد به همراه این لپ تاپ قلمی ارائه نشده، که البته این امر با توجه به قیمت دستگاه منطقی به نظر می‌رسد، بنابراین در صورت نیاز می‌توانید قلم مورد نیاز خود را تهیه کنید.

شرکت HP می‌گوید Pavilion x360 در سه طرف یعنی در بالا و طرفین دارای قاب‌های میکرو است.  قاب بالایی کمتر از 9mm و 27% نازکتر از نسل قبلی خود است، در حالی که قاب طرفین کمتر از 5mm و 12.3% نازکتر از نسل قبلی خود است. وب کم دستگاه در قسمت بالای این قاب قرار دارد. ولی این لپ تاپ دوربین IR تشخیص چهره ندارد.

صفحه کلید و ترک‌پد

نکته قابل توجهی که درباره لپ تاپ‌های 14 اینچی وجود دارد این است که سایز صفحه کلید را کاهش نمی‌دهند. کلیدها در این لپ تاپ همان سایه طلایی قسمت داخلی آلومینیومی دستگاه را دارند. کلیدها بک لایت و برای تایپ بسیار راحت هستند. مهمترین چیز درباره صفحه کلید این لپ تاپ این است که دقیق است و مکان درست قرار گیری کلیدها احتمال فشردن تصادفی کلیدی دیگر را از بین می‌برد.

محل قرارگیری این صفحه کلید با کمی فرو رفتگی به سمت داخل دستگاه است، این مسئله کمی عجیب است چرا که کلیدها به خوبی در داخل این فرو رفتگی قرار نگرفته‌اند و با لبه‌ها همتراز نیستند. اگر صفحه نمایش را تا کنید و آن را در مود تبلت قرار دهید، کلیدها بالاتر از طرفین قرار دارند.

در زیر صفحه کلید ترک‌پد Precision قرار گرفته است. بالاخره HP تصمیم گرفت در لپ تاپ‌های خود از ترک‌پدهای Microsoft Precision استفاده کند. این ترک‌پد سریعتر و بهتر است و از تمامی حرکات پشتیبانی می‌کند.

این لپ تاپ در انتهای سمت راست صفحه کلید یک سنسور اثر انگشت نیز دارد که نبود دوربین IR را توجیح می‌کند، این سنسور، احراز هویت بیومتریک ارائه می‌کند. ریدر اثر انگشت بسیار خوب عمل کرده، سریع و دقیق است.

عملکرد و عمر باطری

HP Pavilion x360 14 با پردازنده Intel Core i5-8265U ، یک CPU چهار هسته‌ایی با هشت ترد و یک 15W TDP از خانواده Whiskey Lake  است که نسل دوم از پردازنده‌های هشت هسته‌ایی است که اینتل به بازار عرضه کرده است. مدل پایه این لپ تاپ به ارزش 499 دلار با پردازنده Whiskey Lake Core i3 دو هسته‌ایی روانه بازار شده است. البته انتخاب پردازنده Core i5 عاقلانه‌تر خواهد بود.

این لپ تاپ از 8 گیگابایت رم بهره می‌برد، اما این میزان رم حداقل چیزی است که میتوان برای کامپیوترهای جدید در نظر گرفت. البته شاید بتوان با 8 گیگابایت رم کنار آمد ولی 128 گیگابایت حافظه  SSD نمی‌تواند کافی باشد. در این لپ تاپ قطعا به ذخیره‌سازی ابری نیاز پیدا خواهید کرد اما به خاطر داشته باشید تنها در صورت نیاز فایل‌ها را در Onedrive همگام‌سازی کنید. نبود فضای ذخیره‌سازی کافی در این لپ تاپ دردسرآفرین خواهد بود چرا که بعد از نصب چند برنامه کلیدی با کمبود فضا مواجه خواهید شد. در این مورد به خاطر داشته باشید که مدل دیگری از این لپ تاپ با قیمت 899 دلار وجود دارد که با Core i5 و 12 گیگابایت رم، و 256 گیگابایت SSD به بازار عرضه گردیده است.

برای تسک‌های تولیدی، عملکرد دستگاه فوق‌العاده است. این مطلب در مورد استریم مدیا هم صدق می‌کند. چه در حال کار با مرورگر باشید، یا در حال تماس ویدیویی با اسکایپ، یا استفاده از اپلیکیشن Netflix و مواردی از این دست دستگاه عملکرد خوبی دارد. دستگاه در مواردی که نیاز به تمرکز بر روی GPU داشته باشد مانند بازی کردن و ادیت ویدیو عملکرد رضایت بخشی ندارد. بازی‌های رده بالا به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند و این لپ تاپ فضای ذخیره‌سازی چندانی ندارد، بنابراین اگر می‌توانید یک بازی را بر روی این SSD نصب کنید (با توجه به نیاز به نصب برنامه‌های دیگر) می‌توانید با این دستگاه بازی هم بکنید. بازی‌هایی مانند Cuphead.

در حین انجام کارهای روزمره مانند استفاده از مرورگر وب، اجرای اپلیکیشن‌های دیگری مانند Skype, OneNote, Slack و Microsoft To-Do باطری دستگاه عمر بسیار متوسطی در حدود شش ساعت دارد. از آنجایی که این دستگاه شارژر USB Type-C ندارد برای زمانی که بیرون از منزل و یا محل کار هستید ممکن است برای شما مشکل‌ساز باشد.

برای نتایج بنچمارک، از PCMark 8 و PCMark 10 استفاده شده است. PCMark 8 سه تست ارائه داده، Home، Creative، Work. تست Home کارهای رایجی مانند وب گردی، ویدیو چت، بازی‌های رایج و غیره را بررسی می‌کند.

همان طور که می‌بینید، دستگاه عملکرد خوبی دارد. مورد بعدی تست Creative است، که تسک‌هایی مانند ادیت کردن ویدیو، گیم، و غیره را بررسی می‌کند که تمرکز آنها بر روی GPU دستگاه است.

در تست انجام شده نمره کسب شده درست همان چیزی است که انتظارش را دارید. در نهایت، تست Work که تسک‌های مرتبط با بهره‌وری مانند نوشتن و صفحات گسترده را بررسی می‌کند.

همان طور که معمولا در مورد پردازنده‌های سری U و گرافیک یکپارچه دیده می‌شود تست Work نیز نتایج خوبی کسب کرده است. همچنین یک تست PCMark 10 نیز اجرا شده و نتایج آن در زیر دیده می‌شود.

جمع بندی

لپ تاپ Pavilion x360 14 نسبت به قیمت خود موارد قابل توجهی را به کاربر خود ارائه می‌کند. نکته‌ایی که بسیار اهمیت دارد اینجاست که شما از کامپیوتر خود چه می‌خواهید، چرا که با این رنج قیمت این دستگاه‌ها تنها در موارد خاصی عملکرد خوبی خواهند داشت. برای مثال، اگر تمرکز اصلی شما بر روی دستگاهی نازک و سبک است این لپ تاپ پاسخگوی شما نیست. ولی اگر به دنبال کانورتبل خوبی هستید که حساب بانکی شما را خالی نکند این لپ تاپ همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

نقاط ضعف دستگاه صفحه نمایش بسیار براق، فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت، و عدم وجود شارژر USB Type-C است. و اینکه با وزن 3.5 پوند به نوعی سنگین محسوب می‌شود.

اما این لپ تاپ نکات بسیار خوبی هم دارد. طراحی آلومینیومی براق دارد و کانورتبل است. این بدان معناست که می‌توانید از آن هم به عنوان لپ تاپ، و هم به عنوان تبلت استفاده کنید. از قلم پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید از کلیه ویژگی‌های فوق‌العاده Windows Ink ویندوز 10 بهره ببرید. مهمتر از همه ضروریات یک کامپیوتر عالی را به همراه دارد و عملکرد خوب و صفحه کلید خوبی دارد.



منبع : وینفون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار