کد خبر: ۲۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
مایکروسافت به تازگی همکاری متقابل Azure-IoT خود را اعلام کرده است، که باعث می‌شود مشتریان Azure IoT بتوانند تجزیه و تحلیل مکانی IoT را با استفاده از نقشه‌های اَژور پیاده سازی کنند. از این طریق استفاده از موقعیت مکانی و هوش فضایی مورد استفاده در رابطه با پیام رسانی IoT ساده‌‌تر می‌شود.
به گزارش آی تابناک : اکنون نقشه‌های اَژور بر اساس اطلاعات IoT اطلاعات جغرافیایی و بینش‌هایی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یک Geofence (تور‌های هوشمند کامپیوتری مجازی که با ورود قطعات الکتونیکی افراد مختلف به مناطق تعیین شده، رویدادهای مختلف ایجاد می‌کنند) مبتنی بر مسیر از پیش تعیین شده یک کامیون تحویل می‌تواند در نقشه‌های اَژور ایجاد و ذخیره شود و بعداً هنگام انتقال می‌توان به آن عمل ارجاع انجام داد. هرگونه انحراف به عمل آمده از طریق شبکه رویداد اَژور قابل ارتباط است.

مانند Azure IoT، داده‌های جمع آوری شده از سنسورها منجر به ایجاد بینش می‌شوند. اما آنچه که منحصر به موقعیت مکانی اشیاء است این است که این بینش‌ها به سمت انجام اقدامات خاص، دقیقاً در جایی که لازم باشد، ادامه خواهند یافت.

در وبلاگ مایکروسافت، این شرکت توضیح می‌دهد که چگونه توانایی تصمیم‌گیری در زمان واقعی باعث افزایش بهره‌وری کلی یک شرکت می‌شود:

وقتی می‌دانید که در کجا مشکلات یا در کجا فرصت‌ها وجود دارند، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد محل استقرار منابع‌، محل استقرار موجودی یا زمان مناسب برای برداشت از آنها اتخاذ کنید. این کار را با گذشت زمان و با داده‌های کافی اجرا کنید و با انجام این کارها شما هوش مصنوعی دارید که می‌توانید در لبه آن را مستقر کنید تا به تصمیم‌گیری در زمان واقعی کمک کند. زمانی که از داده‌های کافی به اندازه کافی سریع برخوردار باشید و تصمیم بگیرید به اندازه کافی سریع تصمیم بگیرید تا فرصت‌ها و مسائل مربوط به آینده را پیش بینی کنید – شما می‌توانید منابع را قبل از نیاز به محل‌های مورد نیاز بفرستید.

حتی اگر شرکت نتواند موقعیت مکانی از طریق پیام‌های IoT بومی را فراهم کند، می‌تواند از طریق ردیابی مثلثی(Triangulation) برج‌های مخابراتی، RevIP ،WiFi فراهم کند.


منبع : وینفون


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار