کد خبر: ۲۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 31
در می 2018 مایکروسافت برنامه Your Phone را معرفی کرد. برنامه‌ای که به شما اجازه می‌دهد گوشی خود را با دستگاه‌ ویندوز 10 هماهنگ نگه‌ دارید.
به گزارش آی تابناک : این برنامه مشابه کاری است که اپل بین macOS و آیفون انجام داد اما با این تفاوت که شامل همه‌ی کامپیوتر‌های ویندوز 10 و گوشی‌های اندروید و iOS می‌شود. با وجود طرح کلی عالی این برنامه مایکروسافت چند ضعف را برای عالی شدن آن باید برطرف کند. اهمیت یافتن بیش از پیش فضای ابری نشان می‌دهد که این برنامه چقدر می‌تواند باارزش باشد و همکاری‌های سامسونگ می‌تواند این برنامه را از  راه اصلی خود خارج کند.

برنامه‌های ارتباطی گوشی-کامپیوتر و متفاوت بودن دیدگاه‌های آن‌ها

مایکروسافت اولین کسی نیست که زمینه ارتباط گوشی-کامپیوتر تلاش می‌کند. بسیاری از سازندگان دسکتاپ‌ها مثل Dell با نرم‌افزار معروف Mobile Connect در این مسیر گام برداشته‌اند. شرکت Dell برای pair کردن داخلی و اتصال دوباره گوشی از Wi-Fi Direct با بلوتوث استفاده می‌کند. اتصال Mobile Connect همیشه داخلی است و چیزی مربوط به فضای ابری ندارد. این ارتباط امکان انتقال سریع فایل‌ها و حتی پاسخ‌گویی به تماس‌ها بدون بیرون آوردن گوشی از جیب را فراهم می‌کند.

اشکال این نرم‌افزار اجرا شدن آن فقط در کامپیوترهای مدرن با سخت‌افزار بلوتوث و Wi-Fi صحیح است. خوشبختانه بیشتر کامپیوترهای با تاریخ عرضه بعد از سال 2018 این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند. این شرکت می‌تواند برای کامپیوترهای خود درایورهای خاصی برای کار کردن با Mobile Connect منتشر کند. محدودیت دیگر این برنامه اجرا شدن آن روی اندروید 6 به بالا است. اما مزیت این نرم‌افزار سریع، قابل اطمینان بودن و توانایی مدیریت SMS، تماس‌ها، اعلانات، مخاطبان، دیدن صفحه گوشی و انتقال فایل است.

اما برنامه‌ی Your Phone بیشتر حول بلوتوث شکل گرفته است. به این دلیل روی کامپیوتر‌های ویندوز 10 و هر گوشی اندروید و اپلی کار می کند. نقطه ضعف آن نیز مشخص است: سرعت ضعیف و کاملا پایین‌تر از Mobile Connect. مایکروسافت اما هدفش جذب کردن کاربران بیشتر از Dell است. اما همکاری با سامسونگ گویا کمکی برای رسیدن به این هدف است.

نسخه شخصی‌سازی شده Your Phone برای سامسونگ

گویا نسخه‌ی Your Phone که در نوت 10 استفاده شده بهتر از Your Phone هر کس دیگر است. به جای ارتباط بلوتوث ضعیف این نسخه از اتصال Wi-Fi بهره می‌برد. حتی در بازخوردهای اولیه گفته می‌شود که رابط کاربری آن نیز از برنامه اصلی بسیار بهتر است. یکی از تست کنندگان این نرم‌افزار میگوید:

من ساعت‌ها برنامه‌ی Your Phone را استفاده کردم و ارتباط بین Surface Studio و گلکسی نوت 10 پلاس بهتر از هر گوشی دیگری است. همگام‌سازی اعلانات و ارسال پیام‌ها بسیار سریع هستند. به علاوه امکان دیدن صفحه گوشی بدون نیاز به بلوتوث بسیار کاربردی است.

احتمال اینکه دیگر گوشی‌های سامسونگ نسخه‌ی "بهتر” برنامه Your Phone را دریافت کنند وجود دارد. اما اگر سازنده گوشی شما شرکت دیگری است فعلا باید از نسخه‌ی معمولی این نرم‌افزار استفاده کنید.

برنامه Your Phone در استور گوگل بیش از 10 میلیون دانلود داشته است و نمره‌ی 4.3 گرفته که بد نیست. برنامه‌ی Mobile Connect فقط 500 هزار دانلود داشته که نمره‌ی پایین‌تر 4.1 را نیز گرفته است. گویا استراتژی مایکروسافت تا این لحظه جواب داده است.

مایکروسافت باید در  رابطه با این برنامه‌ مثل سرفیس عمل کند

مایکروسافت کل چیزهای مربوط به سرفیس را در کنترل خودش دارد. طراحی سخت‌افزار، درایورها و حتی سیستم‌عامل متعلق مایکروسافت است. Your Phone ایده‌ی خوبی است که با تجربه‌ی ویندوز تلفیق شود. مایکروسافت باید یک گزینه‌ی مشابه Mobile Connect داشته باشد که با ارتباط Wi-Fi direct و بدون نیاز به فضای ابری کار کند.

همکاری با سامسونگ ایده‌ی خوبی از سوی مایکروسافت بود زیرا سهم بزرگی از گوشی‌های اندروید در اختیار دارد و در نتیجه برنامه‌ی Your Phone همه‌گیرتر می‌شود اما مایکروسافت نباید توانایی‌های خودش را نیز دست کم بگیرد. Dell ثابت کرد که می‌توان ورژن بهتری از Your Phone را ساخت (همان‌طور که هست). و برنامه‌ی Dell فقط با کامپیوترهای سطح بالا و تقریبا همه‌ی گوشی‌های مدرن اندروید کار می‌کند. (در مورد iOS اپل بسیار محدودسازی می‌کند)

در ادامه باید گفت که اتفاقاتی مثل قطعی مایکروسافت 365 که Your Phone را برای حدود 14 ساعت از دسترس خارج کرد ممکن است بیفتد. آیا این برنامه‌ باید تا این حد به فضای ابری مایکروسافت وابسته باشد؟ زیبایی برنامه‌ی Dell عدم وابستگی آن به سرورها و سرویس‌های خارجی است که باعث می‌شود همیشه کار کند. علاوه بر آن Mobile Connect به خاطر نفرستادن هیچ‌ چیز به فضای ابری امن‌تر به نظر می‌رسد.

مایکروسافت مسیر درستی را با برنامه‌ی Your Phone دنبال می‌کند اما استفاده از بلوتوث نباید تنها راه پیش روی کاربر باشد. اگرچه ورژن این برنامه برای نوت 10 تجربه‌ و ارتباط بهتری ارائه می‌دهد اما مایکروسافت باید در فکر استفاده از Wi-Fi direct باشد و برنامه‌ی ارتباط گوشی و کامپیوتر عالی‌تری ارائه دهد. چیزی کمتر از آن کاربران را ناامید خواهد کرد.


منبع : وینفون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار