کد خبر: ۲۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
با عملکرد گیمینگ مشابه با مدل بسیار مقرون به صرفه‌تر RX 5700 XT، کارت گرافیک Radeon VII خیلی زود و تنها پس از شش ماه به پایان عمر خود رسید. البته همچنان این کارت گرافیک رده بالا یک گزینه قوی برای امور محاسباتی سنگین و رندرینگ بوده، بنابراین موجودی باقی مانده احتمالا سر از ایستگاه‌های کاری در می‌آورند.
به گزارش آی تابناک : با عملکرد گیمینگ مشابه با مدل بسیار مقرون به صرفه‌تر RX 5700 XT، کارت گرافیک Radeon VII خیلی زود و تنها پس از شش ماه به پایان عمر خود رسید. البته همچنان این کارت گرافیک رده بالا یک گزینه قوی برای امور محاسباتی سنگین و رندرینگ بوده، بنابراین موجودی باقی مانده احتمالا سر از ایستگاه‌های کاری در می‌آورند.

AMD امسال طرفداران زیادی را در نمایشگاه CES ناامید کرد، زیرا نمایش قوی از محصولات 7 نانومتری خود ارائه نداد. همه انتظار داشتند که حداقل جزئیاتی را از گرافیک‌های Navi به اشتراک بگذارد اما این شرکت تنها به عرضه پردازنده‌های Ryzen 3000 در نیمه اول 2019 بسنده کرد که قبلا پیش بینی شده بود. بعد از چند روز به یکباره AMD کارت گرافیک Radeon VII را معرفی کرد، اما مشخصا این همان مدل‌های Navi که همه انتظار داشتند نبود.

هنوز معلوم نیست که چرا AMD تصمیم گرفت Radeon VII رو تنها چند ماه قبل از Navi عرضه کند. ما می‌دانستیم که تیم سرخ اولین شرکتیست که پردازنده و گرافیک‌های 7 نانومتری دسکتاپ را ارئه می‌دهد؛ هیچکس این موضع را تهدید نمی‌کرد، اما AMD احساس کرد که به یک کارت گرافیک 700 دلاری بر پایه Vega نیاز است که قرار بود با مدل‌های Nvidia RTX 2080 رقابت کند. تست‌های اولیه نشان می‌دادند که Radeon VII حتی می‌تواند RTX 2080 Ti را در برخی موارد شکست دهد، اما گیمرها بیشتر کنجکاو بودند تا ببینند که معماری جدید Navi چه در چنته دارد. چنین چیزی باعث شد Radeon VII فروش پایینی داشته باشد و با عرضه Radeon RX 5700 XT که عملکردی مشابه را تنها با 400 دلار در پی دارد، به نظر می‌رسد AMD تصمیم گرفته به عمر مدل VII پایان دهد.

سایت فرانسوی Cowcotland به تازگی گزارش کرده بود که چند توزیع کننده اروپایی می‌توانند تایید کنند که Radeon VII به انتهای عمر خود رسیده و Matt Bach از Puget Systems به اعضای Toms Hardware گفته که یکی از نمایندگان AMD تایید کرده این پردازنده گرافیکی توقف تولید شده اما تیم سرخ هنوز به شکل رسمی این موضوع را تایید نمی‌کند.

چندان سخت نیست که بفهمیم چرا AMD چنین مسیری را در پی گرفته. تولید Radeon RX 5700 XT به شکل واضحی ارزان‌تر بوده، به علاوه Radeon VII بیشتر خلق محتوا و محاسبات سنگین را هدف گرفته بود تا گیمینگ. سایت‌هایی مانند Newegg همچنان از موجودی مناسب Radeon VII برخوردار هستند اما تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که این گرافیک‌ها برای سیستم‌های حرفه‌ای خریداری شوند.


منبع : سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار