کد خبر: ۲۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
طی هفته‌های گذشته که هواوی سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS را به صورت رسمی معرفی کرد اعلام شد که این سیستم عامل می‌تواند بستری عمومی برای همه ابزارها باشد.
به گزارش آی تابناک : طی هفته‌های گذشته که هواوی سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS را به صورت رسمی معرفی کرد اعلام شد که این سیستم عامل می‌تواند بستری عمومی برای همه ابزارها باشد. به نظر اولین کاربرداین سیستم عامل بعد از استفاده روی تلویزیون‌های هوشمند درب حال تحقق است و ظاهراً استفاده روی خودروهای هوشمند خواهد بود.

بنابر اخبار منتشر شده و تیزری که به همین مناسب در چین منتشر شده هواوی و جیلی که از محبوب‌ترین برندهای خودروسازی در کشور چین است همکاری دوجانبه‌ای را آغاز کرده‌اند که به نظر باید منجر به تولید خودروهایی شود که از فناوری‌های اختصاصی هواوی در آنها استفاده خواهد شد.

در حال حاضر شرکت جیلی از رابط کاربری با نام GKUI در خودروهای تولیدی خود استفاده می‌کند و در صورتی که حدس و گمان‌های ما درست از آب در بیایند به نظر باید منتظر تغییراتی در دل این خودورها باشیم که نتیجه آن تغییر GKUI به رابط کاربری سیستم عامل هارمونی و یا جای گرفتن هارمونی در داخل خودرو و پوشاندن آن با پوسته‌ای مشابه GKUI باشد.

Geely-89.jpg

با استفاده از قابلیت‌هایی که هارمونی برای اتصال خودروها به یکدیگر و همچنین شبکه‌های مخابراتی و ابزارهای مبتنی بر اینترنت اشیا دارد باید شاهد افزایش کارایی و همچنین هوشمندی آنها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

علاوه بر این، نصب کردن سیستم عامل هواوی هارمونی روی خودروهای جیلی می‌تواند اولین کاربرد سیستم عامل اختصاصی هواوی روی دستگاه‌های شرکت‌های دیگر باشد.

از آنجایی که Geely نامی بزرگ در صنعت خودروسازی چین است، استفاده از این سیستم عامل و ویژگی‌های اینترنت اشیا آن می‌تواند به نوعی تبلیغی بزرگ برای هواوی و هارمونی باشد و بعید نیست در آینده‌ای نزدیک دیگر شرکت‌های چینی در صنایع مختلف وارد همکاری با هواوی جهت توسعه و یا استفاده از خدمات این سیستم عامل باشند.

نکته مهم دیگر این است که با توجه به برنامه هواوی برای تبدیل هارمونی به یک سیستم عامل متن باز و احتمالاً تأسیس بنیادی برای مدیریت آن و همگانگی توسعه‌دهندگان، کاربردهای هر چه بیشتر این سیستم عامل منجر به گستردگی و پیشرفت هر چه بیشتر آن خواهد شد و در آینده باید منتظر کاربردهای به مراتب بیشتر و البته قدرت بالاتر آن هم باشیم.

به نظر هارمونی می‌تواند اولین سیستم عامل واقعی و همه جانبه باشد که امکان استفاده از آن در همه ابزارهای هوشمند میسر خواهد شد.



منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار