کد خبر: ۲۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
تاریخ این کنفرانس هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما طبق سنت و عادت مایکروسافت به معرفی سرفیس‌های جدید در فصل پاییز انتظار می‌رود این رویداد نیز در ماه اکتبر (مهر ماه) برگزار شود.
به گزارش آی تابناک : تاریخ این کنفرانس هنوز به طور رسمی اعلام نشده است اما طبق سنت و عادت مایکروسافت به معرفی سرفیس‌های جدید در فصل پاییز انتظار می‌رود این رویداد نیز در ماه اکتبر (مهر ماه) برگزار شود. بنابراین، حال وقت آن رسیده تا شایعات را بررسی کرده و هر آنچه را که انتظار داریم (و انتظار نداریم) در رویداد سخت افزاری مایکروسافت شاهد باشیم را جمع آوری کنیم. پس در ادامه با وینفون همراه باشید.

با اینکه هنوز مایکروسافت به طور رسمی تاریخ دقیق برگزاری این کنفرانس را اعلام نکرده اما بسیاری از منابع نزدیک به مایکروسافت از برگزاری این کنفرانس در ماه اکتبر سال جاری خبر داده‌اند. انتظار می‌رود طی این کنفرانس شاهد معرفی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای جدید باشیم.

مواردی که به احتمال زیاد معرفی خواهند شد

با اینکه هیچ شایعه‌ای به طور کامل قطعی و صحیح نیست، اما به احتمال زیاد دستگاه‌های زیر طی کنفرانس ماه اکتبر رونمایی می‌شوند. قطعا محصولات جدید سرفیس در حال برنامه ریزی هستند، اما می‌دانیم که بیش‌تر شاهد به روزرسانی‌های جزئی در محصولات موجود سرفیس خواهیم بود.

سرفیس لپ‌تاپ 3

انتظار می‌رود مایکروسافت سری سرفیس لپ‌تاپ را با سخت‌افزار جدیدتر و پشتیبانی از USB-C به روزرسانی کند. با توجه به عدم تغییر در طراحی ظاهری سرفیس لپ‌تاپ، این تغییرات یک به روزرسانی بزرگ محسوب نمی‌شوند. با استناد به شایعات احتمالا شاهد نسخه‌ای از سرفیس لپ‌تاپ با پردازنده‌های AMD نیز خواهیم بود. همچنین، شنیده‌ایم که USB-C  به طور کامل جایگزین درگاه Surface Connect خواهد شد و البته هنوز هم یک پورت USB – A برای کاربرانی که به آن احتیاج دارند وجود خواهد داشت.

سرفیس پرو 7

مشابه سرفیس لپ‌تاپ جدید، ما انتظار رویکرد مشابه‌ای برای سری سرفیس پرو داریم؛ سرفیس پرو 7 نیز دچار تغییرات ساختاری نشده و از طراحی مشابه‌ای با نسل پیشین خود بهره خواهد برد. با این حال شاهد به روزرسانی سخت‌افزاری و جایگزینی پورت Surface Connect با USB-C خواهیم بود. تفاوت بزرگ سرفیس پرو 7، احتمال وجود یک نسخه LTE که از پردازنده Snapdragon 8cx استفاده می‌کند، می‌باشد. این دستگاه که با اسم رمز Excalibur شناخته می‌شود، به احتمال بسیار زیاد در کنفرانس ماه اکتبر معرفی خواهد شد. گزینه ARM LTE نیز در کنار گزینه‌های سنتی نسل دهم اینتل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. متاسفانه به نظر می‌رسد در سرفیس پرو 7 نیز شاهد پشتیانی از Thunderbolt 3  توسط پورت USB-C نخواهیم بود.

سرفیس بوک 3

دقیقا مشابه با سری سرفیس لپ‌تاپ و پرو، ما در انتظار هیچ گونه تغییر چشمیگر در طراحی سرفیس بوک 3 نخواهیم بود. ما فقط انتظار داریم که مشخصات داخلی این دستگاه با پشتبانی از پردازنده‌های نسل دهم اینتل به روزرسانی شود. البته هنوز مشخص نیست که آیا درگاه USB-C که پیش از این در سرفیس بوک 2 موجود بود با Thunderbolt 3 به روزرسانی شود یا خیر.  اما با توجه به شایعهِ عدم پشتبانی از Thunderbolt 3 در سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو، جای تعجبی ندارد اگر سرفیس بوک 3 نیز از آن پشتیانی نکند.

لوازم جانبی و نرم‌افزار

ما همچنین انتظار داریم از لوازم جانبی جدیدی شامل هدفون بی‌سیم سرفیس که با اسم رمز Morrison شناخته می‌شود، رونمایی گردد. همچنین، شایعات حاکی از وجود یک کیبورد جدید با دکمه‌های اختصاصی برای مجموعه آفیس هستند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا از نسخه‌ی جدیدی از تیمز به اسم Teams For Life رونمایی کند.

مواردی که از معرفی آن‌ها مطمئن نیستیم

موارد زیر شامل دستگاه‌هایی هستند که می‌دانیم در دست ساخت قرار دارند اما هیچ تصوری از زمان معرفی آن‌ها نداریم. بنابراین در حالی که احتمال معرفی آن‌ها طی رویداد ماه اکتبر سرفیس وجود دارد، هیچ تعهدی برای وقوع این امر وجود ندارد.

سنتورس

طی چند سال اخیر به وضوح در مورد توسعه یک تبلت تاشو یا محصولی با دو نمایشگر توسط تیم سرفیس شنیده‌ایم. سنتورس (Centaurus) اسم رمز سرفیس تاشو مایکروسافت می‌باشد. این دستگاه قرار است از ویندوز لایت به عنوان سیستم عامل استفاده کند درحالی که به نظر می‌رسد ویندوز لایت تا قبل از سال 2020 آماده نباشد. بنابراین اگر مایکروسافت قصد معرفی از سنتورس را داشته باشد، مجبور است از ویندوز لایت نیز به همراه آن رونمایی کند یا حداقل جزئیاتی مفصل‌تر از آن را به نمایش بگذارد.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت این دستگاه را طی چند جلسه داخلی در معرض دید کارمندان شرکت قرار داد، که برای شرکت‌ بسیار نامعمول است. تیم سرفیس به مخفی نگه داشتن پروژه‌ها حتی از اعضای مایکروسافت بسیار مشهور است. نمایش سنتورس به کارمندان نشان از قصد مایکروسافت برای معرفی زودتر این محصول دارد. البته این امر به به موقع آماده بودن نرم‌افزار برای رونمایی در ماه اکتبر بستگی دارد.

سرفیس گو 2

از معرفی اولین نسخه سرفیس گو نزدیک به یک سال است که می‌گذرد و هر چقدر که به تاریخ برگزاری رویداد سرفیس نزدیک‌تر می‌شویم، این مدت بیش‌تر نیز می‌شود. بنابراین معرفی نسخه‌ی جدید سرفیس گو طی رویداد ماه اکتبر خیلی شوکه کننده نخواهد بود. دلیل عدم اطمینان ما از معرفی نسل دوم سرفیس گو این است که در حال حاضر هیچ شایعه‌ای در رابطه با سرفیس گو 2 وجود ندارد.

اگر قرار به معرفی سرفیس گو 2 باشد، ما منتظر یک طراحی جدید با صفحه‌نمایشی با حاشیه کمتر و استفاده از پردازنده‌های ARM به جای پردازنده‌های اینتل هستیم. قطعا استفاده از پردازنده‌های ARM در سرفیس گو منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مواردی که قطعا اتفاق نخواهند افتاد

مانند هر سال، قطعا امسال نیز دستگاه‌هایی وجود خواهند داشت که در ماه اکتبر معرفی یا به روز نخواهند شد.

اندرومدا

نباید آنچنان جای تعجبی داشته باشد، اما ما هیچ گونه انتظاری از معرفی سرفیس اندرومدا یا همان سرفیس فون توسط مایکروسافت در ماه اکتبر نداریم. قطعا معرفی از اندرومدا به این زودی‌ها صورت نمی‌گیرد و احتمالا این بهترین کار ممکن است.

سرفیس استودیو 3

مایکروسافت هیچگاه سری سرفیس استودیو را به صورت سالانه به روزرسانی نکرده است. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر شاهد معرفی نسل جدید سرفیس استودیو در ماه اکتبر نباشیم.

نظر شما جیست؟

این همه آنچه بود که ما از رویداد ماه اکتبر مایکروسافت انتظار داریم. منصفانه است اگر بگویم که کنفرانس امسال بیش‌تر شامل یک به روزرسانی جزئی برای محصولات موجود سرفیس خواهد بود. اینکه مایکروسافت از سنتورس رونمایی می‌کند یا خیر، سوالی است که این کنفرانس را از یک نمایش کوچک به نمایشی بزرگ و عظیم تبدیل خواهد کرد.

در این میان، شما چه انتظاراتی از کنفرانس امسال دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع : وینفون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار