تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 24
قرار است نسل جدید گوشی های آیفون در سال 2017 میلادی با استفاده از نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED تولید و عرضه شوند.
شرکت اپل در ماه دسامبر با دو شرکت سامسونگ و ال جی در رابطه با افزایش تولید نمایشگرهای OLED تا ماه سپتامبر آینده مذارکاتی را انجام داده است. قرار است نسل جدید گوشی های آیفون در همان ماه عرضه شوند.

نمایشگرهای OLED عموما شفاف تر از نمایشگرهای LED هستند و توان کمتری هم مصرف می کنند. این نمایشگرها انعطاف پذیر هستند و احتمال عرضه گوشی آیفون یا گجت دیگری را با نمایشگر خمیده، تقویت می کنند.

ماه جولای گذشته شرکت ال جی اعلام کرد قرار است 1.05 تریلیون وون (واحد پول کره جنوبی) برای راه اندازی خط تولید نمایشگرهای انعطاف پذیر در کارخانه Gumi واقع در استان Gyeongbuk در کره جنوبی سرمایه گذاری کند. این کارخانه در فهرست تامین کنندگان شرکت اپل قرار دارد.

این خط تولید قادر است با استفاده از هر صفحه زیرساخت پلاستیکی 200 عدد نمایشگر 5.5 اینچی یعنی به اندازه نمایشگر گوشی آیفون 6 پلاس تولید کند. بر اساس اعلام شرکت ال جی تولید انبوه این نمایشگر تا ابتدای سال 2017 آغاز نخواهد شد.

قرار است نمایشگرهای جدید OLED به جای شیشه از جنس پلاستیک ساخته شوند و در گوشی های هوشمند و نمایشگرهای تجهیزات خودکار و پوشیدنی، مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت ال جی علاوه بر آیفون، نمایشگرهای ساعت هوشمند اپل واچ را نیز تولید می کند.

استفاده از پلاستیک در نمایشگر تلفن هوشمند، علاوه بر افزایش قابلیت انعطاف پذیری، امکان شکستن آن را در اثر سقوط و ضربه کاهش می دهد.

در ماه ژوئن سال گذشته اپل اعلام کرد قرار است نمایشگرهای LED خود را با نمایشگرهای OLED جایگزین کند. این شرکت در سال های اخیر اختراعات متعددی را در رابطه با نمایشگرهای انعطاف پذیر به ثبت رسانده است.

گفته می شود قرار است اپل در رخدادی که در تاریخ 21 مارس سال جاری میلادی در سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد، یک مدل از گوشی آیفون 4 اینچی را که تصور می شود آیفون اس ای باشد، معرفی کند. گفته می شود این گوشی مجهز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی، تراشه NFC برای پشتیبانی Aplle Pay و یک اسکنر اثر انگشت از نوع Touch ID است.
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار