کد خبر: ۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 14
زمانی که به باج‌افزارها فکر کنیم شاید تنها کامپیوترها و اگر خیلی پیگیر این قضیه باشیم، گوشی‌های هوشمند نیز در نظر ما به عنوان دستگاه‌هایی که می‌توانند به این موجودات بد طینت آلوده شوند، بیایند. اما آیا فکر کرده‌اید اگر شما یک عکاس باشید و دوربین شما به باج افزار آلوده شود، چه باید کرد؟

به گزارش آی تابناک : باج‌افزارها یکی از بدترین پدیده‌ها در دنیای هک و امنیت هستند؛ آنها با گروگان‌گیری کلید رمزگشایی از فایل‌هایی که خودشان آلوده کرده‌اند حالتی را پیش می‌آورند که شما نه راه پیش دارید و نه پس.

حالا تصور این را بکنید که اطلاعات بسیار مهم شما ولی این بار نه در داخل گوشی و یا کامپیوتر، بلکه در داخل دوربین دیجیتالی که ابزار کارتان بوده و یا یادگار لحظات خاطره‌انگیز زندگی‌تان است باشند.

تحقیقات جدید یک موسسه امنیتی به نام Check Point Research نشان می‌دهد که برخلاف تصور ما بسیاری از دوربین‌های DSLR روز که تقریباً نمی‌توان هیچ تصوری از سطح امنیت دسترسی به سخت‌افزار آنها داشت را می‌توان به راحتی هک کرده و باج‌افزار روی آنها نصب کرد.

بر اساس اطلاعاتی که این موسسه منتظر کرده می‌توان از هر دو طریق رابط USB و اتصال مستقیم به رایانه و یا حتی بی‌سیم و اتصال از طریق شبکه Wi-Fi، دسترسی به این دوربین‌ها ممکن است و می‌توان روی آنها باج‌افزار مد نظر را نصب کرد.

این گروه برای اثبات ادعای خود ویدئویی از هک یک دوربین کانن DSLR نیز منتشر کرده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

طبیعی است که در این حالت اگر دوربین شما هک شده و باج‌افزار توانسته باشد اطلاعات شما را در اختیار خود گرفته و رمزنگاری کند واقعاً هیچ راهی ندارید جز اینکه تسلیم خواسته‌های هکرها شده و یا اینکه به صورت کلی بی‌خیال اطلاعات‌ خود که شامل عکس و فیلم است شوید.

حتماً در جریان اخباری پیرامون دریافت باج‌های گسترده از مراکز بزرگ مانند بیمارستان‌ها و یا مراکز دولتی قرار گرفته‌اید که با باج‌افزارهای قدرتمندی آلوده شده بودند. متأسفانه باید گفت در مورد دوربین‌های DSLR نیز راهکاری وجود ندارد ولی با این حال شرکت کانن بعد از انتشار این ویدئو مطلبی را منتشر کرده و راهکارهای کاهش خطرات از این دست را به کاربران خود اعلام نموده است.

آنطور که مشخص است فعلاً هیچ کدام از شرکت‌های توسعه دهنده و سازنده دوربین‌های دیجیتال راهکار و یا بروزرسانی نرم‌افزاری برای بستن راه دسترسی به محصولات خود را اعلام نکرده‌اند و فعلاً باید گفت شاید تنها راهکار این باشد که ارتباط Wi-Fi دوربین را فقط در مکان‌های امن و به مدت محدود و فقط برای انتقال داده روشن کنید و یا اجازه ندهید دوربین شما در مواقعی که لازم نیست روشن بماند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار