تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 24
محققان می‌گویند یک‌سوم دانشگاه‌های انگلیس در هر ساعت یک‌بار هک می‌شوند و دوسوم از دانشگاه‌ها دانشجویان خود را به‌عنوان تهدید امنیتی می‌شناسند.
بنابر نظرسنجی شرکت وی.ام.ویر (VMware) که از 75 نفر از مدیران ارشد امنیتی در 50 دانشگاه انگلیس انجام شد، قریب به‌اتفاق 87 درصد از دانشگاه‌ها حملات سایبری را تجربه کرده‌اند و 27 درصد از دانشگاه‌ها با فرض اینکه اقدامات امنیتی کافی نیستند کار می‌کنند. اکثریت پاسخ‌دهندگان بر این نظر بودند که باید سرمایه‌گذاری بیشتری برای مقابله با حملات سایبری انجام دهند و 63 درصد از آن‌ها معتقد بودند که دانشجوهای خودشان تهدیدهای امنیتی به‌حساب می‌آیند.

تیم هرن (Tim Hearn)، مدیر خدمات عمومی شرکت وی.ام.ویر، عنوان کرد که با مطرح‌شدن دانشگاه‌های انگلیس ازنظر علمی در سطح جهانی، خطرهای زیادی در زمینه امنیت سایبری متوجه این دانشگاه‌ها خواهد بود. وی افزود که دانشگاه‌ها باید استراتژی مقابله با موج حملات سایبری را برای محافظت از اطلاعات دانشجویان در دستور کار خود قرار دهند.

شایان ذکر است اخیراً اخبار زیادی در مورد سرقت اطلاعات دانشجویان انگلیسی منتشر می‌شود که در تازه‌ترین مورد اطلاعات خصوصی هزاران دانشجو از وبگاه دانشگاه گرینویچ که شامل اطلاعات درمانی و شماره تلفن همراه دانشجویان بود، به سرقت رفت.

منبع: سایبربان
منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار