تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 24
آمریکا، اعضای «ارتش الکترونیک سوریه» را به حملات سایبری علیه واشنگتن متهم کرد.
وزارت دادگستری آمریکا سه عضو ارتش الکترونیک سوریه را به حملات سایبری علیه نهادهای دولتی، رسانه‌ها و شرکت‌های خصوصی آمریکایی متهم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای ارتش الکترونیک سوریه را به «توطئه» برای هک نهادهای دولتی، رسانه‌ها و شرکت‌های خصوصی این کشور متهم کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اتهامات کیفری علیه سه تبعه سوریه در دادگاهی در ایالت ویرجینیا آمریکا مطرح‌شده است. هنوز فردی در ارتباط با این اتهامات دستگیر نشده است.

دادستان‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند «احمد عمر آغا»، 22 ساله و «فیراس داردار»، 27 ساله بین سال‌های 2011 تا 2014 با فریب دادن کاربران ایمیل، نام کاربری و گذرواژه‌های آن‌ها را ربوده و از آن‌ها برای اخلال در سامانه‌های رایانه‌ای داخلی و بین‌المللی استفاده کرده‌اند.

دولت آمریکا گفته این دو شهروند سوریه اعضای ارتش الکترونیک سوریه هستند و برای هر اطلاعاتی که به دستگیری آن‌ها منجر شود، جایزه 100 هزار دلاری تعیین کرده است.

«احمد عمر آغا» و «داردار»، بنا به ادعای وزارت دادگستری آمریکا آوریل سال 2013، با در اختیار گرفتن کنترل حساب کاربری خبرگزاری آسوشیتدپرس در توییتر خبری درباره انفجار در کاخ سفید و زخمی شدن باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده بود.

مظنون ادعایی سوم به نام «پیر رومار»، 36 ساله، به توطئه برای اخاذی از طریق هک رایانه‌ای بین سال‌های 2013 تا 2014 متهم شده است. گمان می‌رود که او در آلمان باشد.

رو مار، فعالیت‌ها هکری خود را با الهام از احمد عمر آغا و داردار انجام داده و قصد پیوستن به ارتش الکترونیک سوریه برای مشارکت در حملات سایبری علیه نهادهای عربستان، ترکیه و قطر را داشته است.

منبع: فارس

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار