تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 24
هشدار پلیس فدرال آمریکا؛ خطر هک شدن خودروهای هوشمند و مجهز به تجهیزات رایانه‌ای چالشی جدی است.
خطر هک شدن خودروهای هوشمند و مجهز به تجهیزات رایانه‌ای چالشی جدی است و با همکاری اداره امنیت ترافیک بزرگراه‌های این کشور دستورالعملی را برای مقابله با این مشکل منتشر کرده است.

در این دستورالعمل ضمن اشاره به سابقه هک شدن خودروها از سال 2013 و امکان کنترل سیستم ناوبری، تهویه مطبوع و ... آن‌ها توسط هکرها که جان سرنشینان را به خطر می‌اندازد، این مسئله تهدیدی جدی توصیف‌شده است.

اف‌بی‌آی افزوده که در آینده با خودران شدن خودروها و حذف راننده از آن‌ها و امکان برقراری ارتباط میان آن‌ها و همه‌گیر شدن شبکه‌های متشکل از اتومبیل‌ها، هکرها راحت‌تر می‌توانند به سیستم‌های مختلف اتومبیل‌ها نفوذ کنند و آن‌ها را دست‌کاری کرده و از کار بیندازند.

به اعتقاد اف‌بی‌آی ازجمله سیستم‌های در معرض خطر در اتومبیل‌های نسل آینده می‌توان به‌فرمان و سیستم ناوبری، ترمز، سیستم شتاب‌دهنده، چراغ‌ها، شیشه‌پاک‌کن، قفل ماشین، سیستم کنترل فشار تایرها، سیستم‌های تفریحی و پخش صدا و تصویر و ... اشاره کرد.

مجموعه توصیه‌های اف‌بی‌آی برای مقابله با این مشکلات را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مورداستفاده در خودروها به‌طور هفتگی برای رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی و مقابله با حفره‌های موجود عدم تلاش برای دست‌کاری نرم‌افزارهای نصب‌شده بر روی خودرو واگذار کردن این کار به کارشناسان شرکت‌های سازنده دقت کامل در زمینه نصب ابزار و وسایل مختلف به پرت‌های خودرو و عدم اتصال ابزار مشکوک و کنترل نشده از طریق پرت‌های موجود به خودرو کنترل افرادی که می‌توانند از طریق سیستم رایانه‌ای به خودرو دسترسی داشته باشند و محدود کردن این افراد برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی مراجعه دائمی به سایت‌های اینترنتی شرکت‌های سازنده خودروها برای دریافت اخبار و اطلاعات احتمالی در مورد حملات هکری یا سوءاستفاده‌ای ممکن بسیار مفید است.

منبع: فارس

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار