تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016 March 24
انتشار بدافزاری برای آلوده کردن تمامی آیفون‌ها، حتی آن‌هایی که قفلشان نشکسته است.
معمولاً بدافزارهایی که برای آلوده کردن سیستم‌عامل iOS طراحی می‌شوند تنها می‌توانند آیفون‌های قفل‌شکسته را آلوده کنند، اما این بار بدافزاری شناسایی‌شده که حتی آیفون‌های دست‌کاری نشده و قفل نشکسته را هم آلوده می‌کند.

آنچه بدافزار AceDeceiver را به برنامه‌ای خطرناک مبدل کرده این است که برای نصب آن بر روی گوشی‌ها و تبلت های ساخت اپل نیازی به دست‌کاری و سوءاستفاده از مجوزهای شرکت‌های تجاری ندارد. علت آن است که بدافزار مذکور از آسیب‌پذیری موجود در طراحی مکانیزم DRM  برای مدیریت دسترسی به فایل‌های دیجیتال بهره می‌گیرد.

AceDeceiver که قبلاً حتی از طریق فروشگاه آنلاین اپل قابل بارگذاری بود، در حال حاضر از این فروشگاه حذف‌شده است، اما به‌سرعت در اینترنت در حال گسترش است.

این بدافزار از جولای 2015 تا فوریه 2016 در فروشگاه آنلاین اپل بارگذاری شده و خود را در قالب برنامه نمایش‌دهنده وال پی‌پر جا زده است. طراحی هوشمندانه این بدافزار باعث دور زده شدن سیستم مرور برنامه‌های ارسالی در App Store  شده است. اپل تنها ماه قبل توانست آلوده بودن این برنامه را کشف کند.

در ماه اکتبر هم بدافزار YiSpecter در چین شناسایی شد که آیفون‌ها و آی‌پدهای قفل نشکسته را هدف قرار می‌داد. سال قبل هم بدافزار  KeyRaider شناسایی شد که توانسته بود صدها هزار آیفون قفل‌شکسته را آلوده کند.

منبع: فارس

منبع: iTabnak
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار