کد خبر: ۲۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 04
«فرانکی زاپاتا»، مخترع فرانسوی و قهرمان سابق جت اسکی سرانجام با فلای بورد منحصر به فردش از عرض کانال مانش عبور کرد.

به گزارش آی تابناک : زاپاتا اوایل همین ماه در نخستین تلاشش در حالی که تنها ۱۷ کیلومتر با مقصد فاصله داشت، درون آب سقوط کرد و ناکام ماند. او در کنفرانس خبری پیش از سفر جدیدش با اشاره به این ناکامی به شوخی گفت:

برای کنفرانس بعدی شما را در انگلیس ببینیم اما امیدوارم اینبار خشک تر از دفعه قبل باشم.

زاپاتا در دومین تلاشش راس ساعت ۰۸:۱۵ دقیقه به وقت محلی سوار بر هاوربورد خود از «سانگات» در بندر کاله فرانسه به پرواز درآمد و حدود ۲۰ دقیقه بعد در «سن مارگارت» بندر «دوور» انگلیس به زمین نشست تا به نخستین کسی تبدیل شود که فاصله میان بریتانیا و فرانسه را به این شکل طی می کند.

قهرمان سابق جت اسکی جهان این سفر ۳۵ کیلومتری را با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع بین ۱۵ تا ۲۰ متری انجام داد. ظاهرا دلیل ناکام ماندن او در اولین تلاشش عدم ثبات قایق و سکویی بوده که برای سوخت گیری در نظر گرفته شده بود اما اینبار تیم فرانسوی از قایق و سکویی بزرگتر استفاده کردند. وی که پس از رسیدن به مقصد اشک شادی در چشمانش حلقه زده بود گفت:

پنج شش کیلومتر آخر نزدیک شدن به سواحل بریتانیا برایم لذت محض بود. حالم خوب است و فقط کمی خسته ام چون برای ساختن سکوی بزرگتر روی ۱۶ ساعت کار می کردیم.

فلای بورد فرانکی زاپاتا به ۵ موتور جت در ابعاد کوچک مجهز است و سوخت آن از نفت سفید تشکیل شده که مخزنش در کوله پشتی قرار دارد. این وسیله نقلیه جالب قدرت کافی برای اوج گرفتن تا ارتفاع ۱۵۰ متری و حرکت با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت را دارد.




منبع : euronews 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار