کد خبر: ۲۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 04
اینتل از 11 پردازنده جدید نسل دهمی خود که مبتنی بر معماری جدید آیس لیک (Ice Lake) هستند، برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک و دستگاه‌های 2 در 1 رونمایی کرد. علاوه بر بهبود عملکرد، این پردازنده‌ها شامل ارتقاهایی در هوش مصنوعی، گرافیک، اتصالات و I/O نیز هستند.
به گزارش آی تابناک : پردازنده‌های نسل دهمی آیس لیک به همراه ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیر همراه هستند:

ویژگی جدید Deep Learning Boost: مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها که پردازش‌های عصبی بر روی پردازنده مانند سیستم پردازش خودکار تصویر، جلوه‌های بصری و تصاویر واقع گرایانه را سرعت می‌بخشد.
افزایش یک ترافلاپسی قدرت موتور گرافیک برای اپلیکیشن‌های همچون مدل سازی ویدیو، آنالیز و افزایش وضوح به صورت ریل تایم.
Intel Gaussian & Neural Accelerator یا به اختصار (GDNA): این ویژگی در واقع یک موتور اختصاصی می‌باشد که در پس زمینه لود شده و در کارهایی مثل پردازش صوت و حذف نویز باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر باتری می‌شود.
اولین GPUهای اینتل که از استاندارد VESA Adaptive Sync پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی باعث تجربه‌ای روان‌تر در بازی‌های رایانه‌ای همچون Dirt Rally 2.0 یا Fortnite می‌شود.
این گرافیک‌های مجتمع که بر اساس نسل یازدهم معماری اینتل هستند، اولین تراشه‌های گرافیک مجتمع جهان محسوب می‌شوند که از نرخ سایه زنی متغیر برای بهبود عملکرد رندر، استفاده می‌کنند.
با پشتیبانی از BT.2020 امکان تماشای ویدیوهای 4K به صورت HDR و با یک میلیارد رنگ ممکن شده است.
 

به لطف استفاده از گرافیک مجتمع Iris Plus، پردازنده‌های نسل دهمی آیس لیک عملکرد گرافیکی دو برابری را ارائه می‌دهند. این پردازنده‌ها اکنون از تکنولوژی Wi-Fi 6  اینتل پشتیبانی می‌کنند و قادر به استفاده از 4 پورت به همراه Thunderbolt 3 هستند.

بر اساس گفته‌های اینتل این محصولات که قبلا نمونه‌هایی از آن‌ها در نمایشگاه کامپیوتکس امسال به نمایش در آمده بودند، در تعطیلات امسال در دسترس قرار خواهند گرفت.



منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار