کد خبر: ۲۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 03
مایکروسافت به تازگی هولوگرام جدیدی را توسعه داده است که می‌تواند هر کسی را به یک گوینده‌ی دیجیتال در زبانی دیگر تبدیل کند. غول نرم افزاری از این دست‌آورد در طول کنفرانس Microsoft Inspire برای شرکا، که چند روز پیش در Las Vegas برگزار شد، رونمایی کرد.

به گزارش آی تابناک : آن‌ها برای این کار ابتدا Julia White، یکی از مدیران اجرایی Azure، را در یک استودیو واقعیت ترکیبی اسکن کردند و سپس او را تبدیل به یک هولوگرام مشابه کردند.

نسخه‌ی دیجیتالی به عنوان مترجم روی صحنه حاضر می‌شود تا نطق Julia را به ژاپنی بازگو کند. مایکروسافت برای این کار از قدرت هوش مصنوعی اژور و رشته‌های عصبی تبدیل متن به گفتار استفاده کرده است. روش کار این فناوری با ضبط کردن صدای خانم White آغاز می‌شود و سپس تلاش می‌شود تا صدای شخصی او ساخته شود و در نهایت به نظر می‌رسد که واقعاً خود او در حال صحبت به ژاپنی است.مایکروسافت پیش‌تر افراد هولوگرافیک را به نمایش گذاشته بود، اما قابلیت ترجمه چیزی فراتر از توانایی‌های پیشین هولولنز است. به نظر می‌رسد که این تنها یک نمایش باشد و شما برای تجربه کردن آن به استودیوهای واقعیت ترکیبی احتیاج خواهید داشت. استودیوهای مایکروسافت مجهز به نورپردازی حرفه‌ای و دوربین‌های عکاسی با رزولوشن بالا هستند تا دقیق‌ترین هولوگرام دیجیتالی از یک شخص تولید شود. اما مسئله‌ی واضح این است که فعلاً به نظر نمی‌رسد با یک موبایل و در خانه قادر به اسکن افراد برای این کار باشید.

به هر حال نمایش اخیر مایکروسافت از توانایی‌های هدست هولولنر , و قدرت اژور بی‌نظیر بود. در حال حاضر مایکروسافت با نسل دوم هولولنز، کسب و کارها و مشتریان سازمانی را هدف گرفته است. اما آن‌ها در تلاش هستن تا با توسعه‌ی نرم افزارها و سرویس‌های کاربردی، پای این هدست واقعیت افزوده را به عرصه‌های بیشتری باز کنند.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم از تماشای قابلیت‌ جدید هولولنز شوکه شدید؟




منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار