کد خبر: ۲۵۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 01
پس از پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر فضایی چاندرایان ۲ به سوی کره ماه، سازمان تحقیقات فضایی هند در آینده نزدیک کاوشگری پیشرفته را به خورشید می‌فرستد.
به گزارش آی تابناک : نام ماموریت سفر کاوشگر فضایی به ستاره خورشید برای مطالعه درباره Aditya-L۱ خواهد بود که در آن کاوشگر، خورشید را از فاصله نزدیک مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
پرتاب موشک بنا برپیش بینی‌های انجام شده درسال ۲۰۲۰ با استفاده از موشک فضایی PSLV-XL از پایگاه پرتابی Sriharikota انجام خواهد شد.
 
بنا بر آمار‌ها تنها کاوشگر ویژه مطالعه ستاره خورشید، کاوشگر پارکر ساخت ناساست که درسال ۲۰۱۸ به سوی خورشید پرتاب شده است و هنوز به محل اصلی ماموریت خود به دور نزدیک‌ترین مدارستاره خورشید نرسیده است.
 

در ماموریت Aditya-L۱ قرار است یک سفینه فضایی داخل مدار Halo به دور ستاره خورشید در فاصله ۱/۵ میلیون کیلومتری دور از زمین قرار گیرد.
دراین ماهواره انواع تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته برای مطالعه‌های علمی و ارسال داده‌ها به زمین وجود دارد. ازجمله هدف‌های پرتابی ماموریت Aditya-L۱ انجام عکس برداری با استفاده از فناوری‌های مختلف از جمله اشعه ایکس است، همچنین کاوشگر به مطالعه درباره ذره‌های باردار خورشیدی، بارالکتریکی و مدار مغناطیسی خورشید می‌پردازد.
 

قرار است کاوشگر در منطقه‌ای ویژه در فضا قرار بگیرد که دارای نوعی سیستم گرانشی از سوی زمین، خورشید و کره ماه است؛ در این منطقه نیرو‌های گرانشی همدیگر را خنثی می‌کنند و به این ترتیب کاوشگر‌های فضایی می‌توانند در مدار مشخصی در یک موقعیت ثابت نسبت به یک جسم حرکت و در نهایت بهترین تصاویر و اطلاعات را از هدف ماموریتی خود دریافت کنند.
 
منبع: mashable
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار