کد خبر: ۲۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 01
روز گذشته اپل گزارش مالی سه ماهه سوم سال خود را منتشر کرد و خبر از درآمد 53.8 میلیارد دلاری خود در این دوره داد. این میزان تنها 1 درصد بیشتر از درآمد اپل در دوره مشابه سال 2018 است، با این حال عنوان موفق‌ترین سه ماهه سوم اپل را در تاریخ شرکت به خود اختصاص می‌دهد.
به گزارش آی تابناک : در حالیکه سرویس‌های اپل به بالاترین میزان درآمد خود در این دوره دست پیدا کردند، درآمد بخش گجت‌های پوشیدنی اپل هم با افزایش چشمگیری که داشت به موفقیت سه ماهه آنها کمک کرد.

وقتی چینی‌های اپل را بایکوت کردند
اگرچه فروش کلی در ایالات متحده افزایش یافته و از 24.5 میلیارد دلار سه ماهه سوم 2018 به 25.1 میلیارد دلار رسیده، میزان درآمد اپل در چین کاهش پیدا کرده و از 9.6 میلیارد دلار در Q3 2018 به 9.2 میلیارد دلار رسیده است. البته در اروپا نیز وضعیت مشابه چین بوده و درآمد اپل 11.9 میلیارد دلار بوده، در حالیکه در Q3 سال گذشته 12.1 میلیارد دلار کسب کرده بود. دلیل این موضوع را می‌توان رقابت شدید اپل با شرکت‌های چینی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا عنوان کرد. درآمد اپل در ژاپن در مقایسه با سال گذشته همین دوره 9.5 درصد افزایش داشت و به 4.1 میلیارد دلار رسید، در حالیکه در دیگر نقاط آسیا هم اپل با افزایش 9.5 درصدی 3.6 میلیارد دلار کسب کرد.

در همین حال، میزان فروش آیفون در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 13.1 درصد کاهش داشت و از 29.47 میلیارد دلار به 25.98 میلیارد دلار رسید. اما گجت‌های پوشیدنی و سرویس‌های پولی اپل در مقایسه با سه ماه سوم سال پیش رشد چشمگیری داشت. این شامل فروش محصولاتی مانند اپل واچ، AirPods و HomePod می‌شود که تمامی آنها تقریباً عملکرد بسیار خوبی به ویژه در بازار آمریکا داشتند.

برای سه ماهه آینده اپل تصمیم دارد تا گوشی‌های آیفون 11 را معرفی کند، البته ممکن است که یک مک‌‌بوک 16 اینچی و آیپدهای جدیدی نیز در این دوره معرفی شوند. علاوه‌براین کارت اعتباری Apple Card نیز با توجه به افزایش تراکنش‌ها با Apple Pay به‌زودی در آمریکا راه‌اندازی خواهد شد. بدون شک اپل کارت نیز به افزایش تراکنش‌های مالی با Apple Pay کمک خواهد کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز تأیید کرده است که کارت‎‌های اعتباری این شرکت ماه آینده در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

کوک همچنین خبر تصاحب بخش مودم اینتل توسط اپل به مبلغ 1 میلیارد دلار را نیز تأیید کرد. او اعلام کرد که 2200 نفر از اعضای بااستعداد اینتل در نتیجه این عملیات به اپل ملحق خواهند شد.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار