کد خبر: ۲۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 01
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بهترین راهکارهای دور زدن تحریم‌ها افزایش فعالیت علمی و تخصصی شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش آی تابناک : شهاب نادری نماینده پاوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت نقش و جایگاه صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان کشور اظهار کرد: نقش دولت در فراهم کردن شرایط مناسب برای صندوق نوآوری و شکوفایی حائز اهمیت است، زیرا این صندوق می‌تواند با ارائه تسهیلات بلندمدت و بهره‌های کم به شرکت‌های دانش بنیان مسیر آن‌ها را برای موفقیت هموارتر کند، چرا که موفقیت این شرکت‌ها باعث رونق اقتصادی و پیشرفت علمی کشور می‌شود.

وی بیان کرد: مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی باید در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان تا حد امکان از کاغذبازی اداری پرهیز کنند؛ این کار باعث تسریع در روند حمایت از جوانان متخصص می‌شود.

نادری ادامه داد: این صندوق همچنین باید نظارت ویژه‌ای بر فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان داشته باشد چرا که متاسفانه در گذشته شاهد ظهور شرکت‌هایی بودیم که در واقع علمی و تخصصی نبودند، اما به نام شرکت دانش بنیان از این تسهیلات استفاده و از آن در راستای منافع شخصی خود سوءاستفاده کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نقش شرکت‌های دانش بنیانی که در وضعیت فعلی کشور در شرایط تحریم‌ها به سر می‌برند، گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان، باید برنامه‌ریزی شایسته‌ای در این بحث داشته باشیم و یکی از بهترین راهکاری‌های عبور و دور زدن تحریم‌ها، فعالیت‌های علمی و تخصصی شرکت‌های دانش بنیان است.

ضرورت هماهنگی بیشتر دولت و مجلس برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان

نماینده پاوه در مجلس تصریح کرد: متاسفانه پیشرفت ما در این حوزه مناسب نبوده است چرا که اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سر لوحه کار مسئولان قرار می‌گرفت و هماهنگی بین مجلس شورای اسلامی و دولت بیشتر بود؛ بدون شک امروز سطح پیشرفت بالاتری برای این شرکت‌ها را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته به دلیل عدم حمایت مناسب از شرکت‌های دانش بنیان از جوانان متخصص و دانشگاهی که با امید و انگیزه فراوان وارد این حوزه شده بودند دلسرد شده‌اند، گفت: امیدوارم که این اتفاقات در آینده تکرار نشود و با نظارت و حمایت مدیران و تلاش و فعالیت جوانان دانشگاهی در آینده بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد و تولید کشور باشیم.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار