کد خبر: ۲۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 01
طبق گزارشات جدید، هوآوی و گوگل تا پیش از اعمال تحریم‌های دولت ترامپ علیه هوآوی قصد داشتند یک بلندگوی هوشمند جدید بسازند، اما پس از اعمال تحریم‌ها این همکاری ناممکن شد.

به گزارش آی تابناک : امسال قرار بود بلندگوی هوشمندی با همکاری مشترک این دو شرکت روانه بازار شود. طبق شنیده‌ها هوآوی حتی در نظر داشت تا این دستگاه را در بازار ایالات متحده به فروش برساند. با این حال، به دنبال امضای فرمان اجرایی ترامپ و قرارگیری نام هوآوی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا، همکاری این غول بزرگ چینی با گوگل ناممکن شد.

اگر تحریم دولت ترامپ علیه هوآوی اعمال نمی‌شد، این بلندگوی هوشمند می‌توانست در نمایشگاه IFA برلین که در ابتدای ماه سپتامبر برگزار می‌شود معرفی گردد.

با توجه به مشکلاتی که از منظر حریم خصوصی برای بلندگوهای هوشمند گوگل، اپل، امازون و سایر شرکت‌های بزرگ وجود دارد، عرضه بلندگوی هوشمند هوآوی با برخورداری از گوگل اسیستنت می‌توانست مشکلاتی بیشتری برای این شرکت به وجود بیاورد و آن‌ها را بیشتر در معرض انتقادهای مربوط به امنیت و حریم خصوصی قرار دهد. در نتیجه اکنون حتی اگر تحریم‌ها به طور کامل برداشته شود، همچنان به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها شاهد عرضه بلندگوی هوشمندی از سوی این شرکت باشیم.

اما اگر این محصول به بازار می‌آمد، شاهد اولین دستگاهی می‌بودیم که پس از چند سال کاربران آمریکایی هم به طور مستقیم امکان خرید آن را داشتند و دیگر لازم به واردات از کشورهای خارجی یا خرید از فروشندگان بین‌المللی نبود. سال گذشته هوآوی در IFA 2018 از محصولی به نام AI Cube رونمایی کرد که بلندگوی هوشمندی با قابلیت استفاده از الکسای آمازون بود. ولی این دستگاه هرگز به طور رسمی در ایالات متحده عرضه نشد.






منبع :android authority 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار