کد خبر: ۲۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 31
شرکت اینتل در سال گذشته به دلیل وجود مشکلات امنیتی از جمله Meltdown و Spectre، متحمل زیان بسیاری شد. این ضرر و زیان تا به آنجا رسیده است که با وجود برطرف ساختن باگ های امنیتی در معماری های جدید، "گوگل" همچنان مایل به تعویض پردازنده سرورهای خود است.

به گزارش آی تابناک : شرکت Google دارای سرورهای متعددی است؛ تا به اینجای کار، این شرکت از پردازنده های Intel Xeon در سرورهای خود استفاده می کرد؛ با این وجود این شرکت قصد تغییر رویه خود را دارد. گوگل می خواهد بخشی از سرورهای جدید خود را با پردازنده های AMD EPYC پیکربندی نماید.

نسل جدید پردازنده های کلاس سرور EPYC، با کد رمز ROME عرضه شده و با ریزمعماری ZEN2 از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره می برند. داستان پیدا شدن باگ های امنیتی در سال 2018، به شرکت گوگل باز می گردد. برای اولین بار مهندسان امنیتی گوگل مطلع شدند که پردازنده های سرور آنها دارای چند باگ امنیتی است. حتی مشکل دیگر گوگل، عملکرد Management Engine در سرورهای این شرکت بود.

البته نمی دانیم که مشکل گوگل با IME چه بوده است. علاوه بر تمام این موارد، گوگل پس از آنکه متوجه مشکلات امنیتی MDS شد، مجبور به خاموش کردن قابلیت Hyper-Threading در تمامی کروم بوک ها شد. گوگل اخیراً استفاده از GPU های AMD را برای سرویس پخش بازی Stadia خود آغاز کرده است.

این همکاری جدیدی بین گوگل و AMD است؛ حال باید دید که واکنش Intel نسبت به چنین قراردادهایی چه خواهد بود. AMD در حال حاضر سهم اندکی از بازار پردازنده های سرور را در اختیار دارد؛ با این وجود، این موارد می تواند به سهم آن از بازار فوق ضربه بزند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار