کد خبر: ۲۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 31
به تازگی گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌دهد یکی از بزرگترین بانک‌های ایالات متحده طی سالیان گذشته هدف یکی از هوشمندانه‌ترین حملات هکری قرار گرفته و در آن اطلاعات بیشتر از 100 میلیون مشتری بانک به سرقت رفته است. این اتفاق را می‌توان در نوبه خود یکی از بزرگترین نشت اطلاعات کاربری بانک‌ها در تاریخ دانست.

به گزارش آی تابناک : شاید یکی از مکان‌هایی که ما هیچ‌گاه ترسی از لو رفتن اطلاعات خود در آن نداریم بانک‌ها باشند. در واقع هنگام افتتاح یک حساب ما همه اطلاعات خود از جمله اطلاعات فردی، مشخصات تماس، شماره حساب و شماره کارتهای بانکی خود را در اختیار شعب بانک‌ها قرار می‌دهیم و هیچ‌گاه فکرش را هم نمی‌کنیم که این اطلاعات ممکن است توسط افراد ثالث مورد سوءاستفاده و یا نفوذ قرار بگیرد.

Capital One یک مجموعه گسترده و هشتمین بانک بزرگ ایالات متحده است که تمرکز ویژه‌ای بر بانکداری خرد و ارائه خدمات اعتباری و وام‌های خرید لوازم، مسکن و خودرو دارد. به همین دلیل این بانک مشتریان بسیار زیادی از اقشار متوسط جامعه دارد و به طبع آن پایگاه داده گسترده‌ای نیز در اختیار دارد.

capital-one.jpg

اما امروز خبری توسط وبسایت رسمی این بانک اعلام شد که حجم گسترده مشتریان آن را بسیار نگران کرده است. بنابر این گزارش، اوایل سال جاری حمله هکری موفقی به پایگاه داده این بانک صورت گرفته که طی آن اطلاعات بیش از یکصد میلیون مشتری بانک لو رفته و در کمال تعجب هکرها حتی توانسته‌اند بعد از دسترسی به این اطلاعات، آنها را رمزگشایی کرده و از محتویات کامل آنها مطلع شوند.

در این اطلاعیه آمده است:

بعد از اطلاع از حمله هکری، Capital One به سرعت شکاف امنیتی موجود را مرتفع کرده و تلاش نمود تا از ایراد خسارت و نشت بیشتر اطلاعات به واسطه آسیب‌پذیری مذکور جلوگیری کند. در این راستا اقدامات بعدی با تکیه بر قوانین فدرال صورت گرفته و با همکاری FBI فرد مهاجم به اطلاعات شناسایی و دستگیر شده و در حال حاضر نیز در بازداشت است. بنابر بررسی‌هایی که تا به امروز انجام شده ما معتقدیم که اطلاعات مشتریان برای قصد سوء و یا کلاهبرداری مورد استفاده قرار نگرفته است. با این وجود ما به تحقیقات خود در این رابطه ادامه خواهیم داد.

در ادامه بیانیه، بانک تلاش نموده تا به کاربران خود اطمینان دهد که اطلاعات دسترسی به حساب آنها دوباره مورد بازبینی قرار گرفته تا از رخنه مجدد به آنها جلوگیری به عمل آید. به هر حال به کاربران بانک نیز توصیه شده تا نسبت به تغییر رمز عبور حساب اینترنتی خود اقدام کنند و اخبار پیرامون این نشت اطلاعات را پیگیری کنند تا در موقع لازم اقدام مقتضی را صورت دهند.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار