کد خبر: ۲۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 30
ویندوز Sandbox قابلیتی است که به تازگی برای در اختیار کاربر قرار دادن محیط ایزوله‌ای در ویندوز، برای اجرای برنامه‌های نامعتبر طراحی شده است. به طور دقیق‌تر ویندوز Sandbox یک ماشین مجازی مستقل است که از همان فایل نصبی ویندوز شما توسط hypervisor مایکروسافت استفاده می‌کند. اما این محیط بسیار سبک است (حدود 100 مگابایت) و تمرکز آن روی امنیت است و به وسیله‌ی یکپارچه‌سازی هسته، گرافیک‌ مجازی و مدیریت حافظه هوشمند، بهبود یافته است.

به گزارش آی تابناک : اگرچه شما می‌توانید برای این کار یک ماشین مجازی بسازید ولی ویندوز Sandbox مزیت‌هایی دارد. مثلا شما نیازی به گام‌های اضافه برای ساخت یا دانلود یک ماشین مجازی ندارید. هر زمان که از این قابلیت استفاده کنید انگار یک ویندوز 10 تازه نصب شده در اختیارتان قرار گرفته است. زمانی که تست یک برنامه را تمام می‌کنید و ویندوز Sandbox را می‌بندید همه چیز خودبه‌خود پاک می‌شود. همچنین شبیه‌سازی اجازه نمی‌دهد نرم‌افزار ناامن تاثیری بر سیستم اصلی شما داشته باشد. در ادامه شما را با نحوه‌ی استفاده از این قابلیت آشنا می‌کنیم. با وینفون همراه باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز Sandbox

  • ویندوز 10 Pro (یا Enterprise)
  • سخت‌افزار شبیه‌سازی
  • معماری AMD64
  • پردازنده‌ی حداقل دو هسته‌ای (پیشنهاد ما پردازنده 4 هسته‌ای با قابلیت hyperthreading است)
  • 4 گیگابایت رم (8 گیگابایت پیشنهادی)
  • 1 گیگابایت فضای HDD (حافظه SSD پیشنهادی)

نحوه فعال‌سازی ویندوز Sandbox

فعال کردن ویندوز Sandbox با استفاده از رابط Windows Features خیلی راحت است.

فعال کردن شبیه‌ساز

قبل از فعال کردن Sandbox باید مطمئن شوید که دستگاه‌تان از شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کند و اینکه این ویژگی فعال است یا خیر؟ برای فهمیدن پشتیبانی دستگاه‌تان گام‌های زیر را دنبال کنید.

  1. منوی استارت را باز کنید.
  2. Command Prompt را جست‌وجو کنید و روی بالاترین نتیجه‌ی کلیک کنید.
  3. دستور زیر را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  4. زیر قسمت "Hyper-V Requirements”، اگر جلوی "Virtualization Enabled In Firmware” عبارت Yes نوشته شده پس می‌توانید از ویندوز Sandbox استفاده کنید.

اگر این گزینه فعال نبود شما می‌توانید با ورود به BIOS یا UEFI سیستم خود(فشردن کلیدهای F1, F2, F3, F10, یا F12  و یا کلیدهای Delete یا ESC در حین بالا آمدن کامپیوتر) آن را فعال کنید. اگر نتوانستید وارد BIOS شوید به سایت سازنده دستگاه‌تان مراجعه کنید.

فعال کردن ویندوز Sandbox 

  1. وارد منوی استارت شوید.
  2. عبارت Turn Windows features on or off را جست‌وجو کنید و روی بالاترین نتیجه کلیک کنید.
  3. تیک گزینه Windows Sandbox را بزنید.
  4. روی OK کلیک کنید.
  5. روی Restart now کلیک کنید.

حال کامپیوتر شما برای تست نرم‌افزار‌های ناشناس یا ناامن آماده است.

استفاده از ویندوز Sandbox 

  1. وارد منوی استارت شوید.
  2. عبارت Windows Sandbox را جست‌وجو کنید و روی بالاترین نتیجه راست کلیک کنید و گزینه Run as administrator را بزنید.
  3. برنامه‌ای که می‌خواهید تست کنید را از سیستم اصلی کپی کنید.
  4. روی دسکتاپ ویندوز Sandbox آن را پیست (Paste) کنید. (همچنین می‌توانید آن را از طریق مرورگر اج دانلود کنید. همچنین شما نمی‌توانید فایل نصبی را به محیط ویندوز Sandbox بکشید.)
  5. نصب را شروع کنید.
  6. تا پایان نصب ادامه دهید.

بعد از پایان مراحل می‌توانید از برنامه‌‌ی ناامن مثل هر برنامه‌ی دیگری استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از میانبر Ctrl + Alt + Space وارد حالت تمام صفحه شوید. با استفاده از میانبر Shift + Alt + PrintScreen از حالت کنتراست بالا در محیط شبیه‌ساز استفاده کنید.

بعد از اینکه کارتان تمام شد خیلی ساده پنجره‌ی ویندوز Sandbox را ببندید. ماشین مجازی و محتویات آن بلافاصله برای همیشه از سیستم شما پاک می‌شوند بدون اینکه تاثیری روی دستگاه شما بگذارند.



منبع : windows central 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار