کد خبر: ۲۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 30
بسیاری از صاحب نظران فناوری از ویندوز فون به عنوان شکستی عظیم نام برده‌اند؛ برخی حتی فراتر رفته و سقوط ویندوز فون را بزرگترین شکست مایکروسافت می‌دانند. برخی از آنها، از جمله Terry Myerson سرپرست پیشین ویندوز و ویندوز فون، دیدگاه خود را در مورد اینکه چه چیزی در رابطه با ویندوز فون آنقدر اشتباه بوده که مایکروسافت مجبور به از بین بردن آن کرده بیان می‌کنند.

به گزارش آی تابناک : اخیرا یکی از مهندسین سابق نوکیا که ادعا کرده برای شرکت نوکیا و حتی بعد از اکتساب آن توسط مایکروسافت برای هر دو شرکت کار کرده نقطه نظرات خود را در باره شکست ویندوز فون مطرح کرده است. کارمند سابق نوکیا معتقد است عوامل زیادی جلوی موفقیت ویندوز فون را گرفته و هرگز اجازه نداده‌اند تا از نردبان موفقیت بالا برود، این مهندس اساسا به چهار دلیل اشاره کرده، که بر اساس گفته‌های وی، کلید شکست مایکروسافت اسمارت فون (Microsoft’s smartphone) بوده است.

مهندس سابق نوکیا می‌گوید:

فاکتورهای شناخته شده بسیاری وجود دارد که باعث سقوط ویندوز فون شده، هیچ یک از فاکتورها به تنهایی قادر به پایین کشیدن و به فنا دادن این سیستم عامل نبوده، اما در اینجا مواردی که بیشتر برای من برجسته بوده را ذکر می‌کنم.

دست کم گرفتن گوگل: بدیهی است که اپل مرکز توجه بوده و مایکروسافت از این موضوع آگاه بود، اما گوگل در زمینه تجارت سیستم عامل (OS) تازه کار بوده و واقعا به اندازه کافی جدی نگرفته شده بود. پس از آن اندروید (Android) توفان به پا کرد، اما ارزش واقعی آن به سرویس‌های گوگل بودi، زمانی که گوگل، مایکروسافت را با YouTube, Maps, Gmail و غیره منزوی کرد، ویندوز فون عملا بی‌ارزش شد.

سرهم‌بندی ویندوز 8: قبل از ویندوز 8، ویندوز فون اشتیاق زیاد کاربران را به همراه داشت. بعد از ویندوز 8 ، کاربرانی که این دو را در کنار یکدیگر به هم مرتبط می‌دانستند محصول بدی در اختیار داشتند، گرچه تیم‌ها کاملا مستقل بودند ولی در ویندوز 8 کارها به خوبی انجام نگرفت و بازتابی از تجربه کاربری ویندوز فون ارائه نشد. حتی با ویندوز 10 داغ ننگ "مترو (metro)” بهبود نیافت.

شهرت مایکروسافت: حتی در آن زمان هم خرید چنین محصولی تجربه ناخوشایندی بوده، به این معنی که افراد جوانی که با تنفر از مایکروسافت رشد یافته بودند به سمت پلت فرم‌های دیگری حرکت کردند.

وفاداری: در سال 2014، کاربران کاملا با اندروید و iOS خو گرفته بودند و حتی اگر ویندوز فون اپلیکیشن و موارد دیگری که فاقد آن بود را می‌داشت، دلیل قانع کننده‌ایی برای این سوئیچ وجود نداشت. حتی هم اکنون نیز تعداد تغییر سیستم عامل از iOS به اندورید و بالعکس بین کاربران بسیار کم است.

مهندس سابق نوکیا همچنین افشاگری جالبی دارد. به گفته وی، کدنویسی برای ویندوز فون به مراتب بهتر از اندروید بود. "Android Studio در روزهای آغازین خود به سر می‌برد و ما هنوز در Eclipse بودیم که در مقایسه با  Visual Studio به شدت کمبود داشت ".




منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار