کد خبر: ۲۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 28
آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس یک با موفقیت در پژوهشگاه فضایی انجام شد.

به گزارش آی تابناک : پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران، در روز پنجشنبه سوم مرداد سال جاری آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس یک را در محفظه خلاء حرارتی مرکز تجمیع، آزمون و یکپارچه‌سازی پژوهشگاه به اجرا گذاشته و با موفقیت به انجام رساندند.

حامد زینی‌وند سرپرست گروه پژوهشی مهندسی سامانه‌های حمل و نقل فضایی، پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، درباره این تست اظهار کرد: طی آزمون خلاء حرارت سیستم پیشرانش ماهواره پارس یک، چهار سیکل حرارتی در شرایط خلاء انجام شد که ضمن اندازه‌گیری نشتی سیستم در شرایط خلاء  و عملکرد تراسترها در محدوده دمای ۲۰- درجه تا ۵۵+ درجه سانتی‌گراد انجام شد و زیرسامانه، عملکرد قابل قبولی را به اجرا گذاشت و با انجام این تست، اطمینان حاصل شد که سامانه در شرایط محیطی فضایی نیز عملکرد موفقی خواهد داشت.

وی افزود: سیستم پیشرانش ماهواره ماهواره  پارس یک در جهت اصلاح مدار ماهواره در چرخه عمر ماهواره در مدار عمل می‌کند و باعث می‌شود طول عمر ماهواره به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

شایان ذکر است که کل سامانه ماهواره پارس یک در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ تعریف شده و در حال اجراست که سیستم پیشرانش آن به پژوهشکده حمل و نقل فضایی سپرده شده است.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار