کد خبر: ۲۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 25
کارشناسان دریافتند تولد انسان در فضا، سبب ایجاد دگرگونی‌های مختلفی در ساختار ژنتیک و حتی قامت انسانی می‌شود.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند تولد انسان در فضا سبب ایجاد دگرگونی‌های مختلفی در ساختار ژنتیک و حتی قامت انسانی می‌شود که در نهایت سبب ایجاد گونه‌های جدیدی از انسان‌ها در آینده خواهد شد.
 
محققان علم ژنتیک اعتقاد دارند با توجه به وجود جاذبه میکروگرانشی در فضا، زندگی در این وضعیت می‌تواند سبب ایجاد دگرگونی‌های مختلفی در انسان شود. زندگی در وضعیت میکروگرانشی سبب کاهش تراکم استخوانی و بروز پوکی استخوان می‌شود، به همین دلیل امکان خطر شکستگی استخوان لگن مادر درزمان زایمان طبیعی وجود دارد.
 

کارشناسان اعتقاد دارند احتمال شکستگی استخوان لگن و سایرمشکل‌های پیش بینی نشده در حین زایمان سبب می‌شود تا در آینده در زمان اقامت انسان در دیگر سیاره‌های منظومه شمسی یا درون پایگاه‌های قمری نوزادان بیشتر از راه جراحی سزارین به دنیا بیایند. به تدریج در طی نسل‌ها زندگی درفضا، تولد با استفاده از جراحی سزارین سبب بزرگ شدن سر انسان‌های فضایی به نسبت انسان‌های متولد شده برروی کره زمین می‌شود.
 
با توجه به وجود اشعه‌های کیهانی خطرناک برای فضانوردان در طول سفر‌های فضایی کارشناسان در نظر دارند در کنار ساخت سفینه‌های فضایی فوق پیشرفته با امکانات حفاظتی و ساخت نسل جدید لباس‌های فضانوردی ایمن، دگرگونی‌هایی درون ساختار ژنتیکی بدن انسان‌ها به وجود آوردند تا انسان‌های نسل‌های آتی به طور طبیعی دربرابر اشعه‌های کیهانی مصونیت داشته باشند.

از جمله راهکار‌های دانشمندان برای مقابله با اشعه‌های کیهانی، دستکاری ژنتیکی درساختار ملانین و رنگدانه‌های پوستی بدن انسان است تا بتوانند از بدن انسان در برابر اشعه‌های ماورای بنفش کیهانی محافظت کنند. با ایجاد این دستکاری‌های ژنتیکی در رنگدانه‌های پوستی انسان‌های نسل آینده متولد شده درفضا رنگ پوستی تیره‌تر به نسبت انسان‌های متولد شده برروی زمین خواهند داشت.
 
کارشناسان در ادامه مطالعه‌های خود به بررسی درباره بارداری حیوان‌های آزمایشی ارسالی به ایستگاه فضایی بین المللی درطول سال‌ها پرداخته اند؛ از جمله چندین گونه ماهی و موش به فضا انتقال یافته اند که بارداربوده اند.
 

بنابر آمار‌ها تاکنون ۶۰ زن به فضا سفرکرده اند، اما هیچ یک از آن‌ها باردار نبوده اند. تاکنون هیچ زنی در وضعیت میکروگرانشی زایمان انجام نداده است. کارشناسان هشدار می‌دهند زندگی یک زن باردار درفضا می‌تواند با چالش‌های فراوان همراه باشد که سبب افزایش خطرسقط جنین و ختم زودهنگام بارداری شود.
 
فضانوردان زمانی که در سفر‌های فضایی به سر می‌برند به طور متوسط هرماه یک الی دو درصد از تراکم استخوانی خود را ازدست می‌دهند. به همین دلیل برای به دنیا آمدن نوزادان از راه جراحی سزارین به اتاق عمل جراحی مجهز نیاز و تیم جراحی نیاز است. این مسئله می‌تواند سبب تولد انسان‌هایی با رنگ پوست مختلف در آینده در دنیا شود.
 
منبع: businessinsider
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار