کد خبر: ۲۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 25
چندی پیش، MSI در پی مشکل کمبود ظرفیت تراشه های بایوس در مادربردهای سری 300 و 400 سوکت AMD AM4، اقدام به معرفی یک سری از بردهای جدید، در سری MAX کرد؛ سری مادربردهای مکس برای پایان دادن به مسائل حافظه های کم ROM طراحی شده اند.

به گزارش آی تابناک : این مادربردها ابتدا در حد شایعه بوده و سپس به صورت رسمی معرفی شدند؛ اما زمان عرضه آنها مشخص نبود. اینک MSI خبر عرضه رسمی آنها به بازار را اعلام کرد. مادربردهای سری 300 و 400 از تراشه های بایوس با ظرفیت های 8 و 16 مگابایت استفاده کرده که این مقدار برای UEFI، برنامه های داخلی آنها و البته برنامه های الحاقی شرکت ها کافی نبوده است.

مادربردهای سری MAX از MSI

در نتیجه شرکت های سازنده مادربرد اقدام به کاهش پردازنده هایی کردند که باید توسط بردهای سری 300 و 400 پشتیبانی می شدند. هرچند که این مشکل در بردهای سری X570 با تراشه 32 مگابایتی حل شد، اما داستان برای بردهای فعلی موانع بسیاری را به همراه داشت. حتی مسئله بروزرسانی برای خریداران جدید هم مطرح بود. در نتیجه MSI به عنوان اولین شرکت پیش قدم شده و یک ایده جالب توجه را مطرح کرد.

این شرکت مادربردهای سری MAX را معرفی کرد که با چیپست های سری 400 و تنها در یک مدل با چیپست سری 300، از تراشه های بایوس 32 مگابایتی یا همان 256 مگابیتی برخوردار بودند. مادربردهای سری MAX در 10 مدل وارد بازار شده و این نگرانی را برای خریداران مادربردهای سری 400 پایان خواهند داد. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که آیا شرکت های دیگر هم چنین اقدامی را مد نظر قرار خواهند داد یا خیر.

مدل های MSI MAC




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار