کد خبر: ۲۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 24
پس از آنکه جنگ تجاری جدیدی بین ژاپن و کره جنوبی به راه افتاد، کسب و کار سامسونگ در بخش تولید نیمه‌هادی‌ها و نمایشگر با تهدیدی جدی روبه‌رو شده است.

به گزارش آی تابناک : اما غول کره‌ای دنیای تکنولوژی دست روی دست نگذاشته و به نظر می‌رسد که روی به تولیدکنندگام داخلی برای مواد ضروری آورده است. علاوه‌براین سامسونگ به دنبال تأمین کنندگان متنوع‌تری در بخش تولید گوشی‌های هوشمند خود است.

همانطور که پیش‌تر در خبرها اعلام کردیم، ژاپن صادرات سه ماده را به کره‌جنوبی محدود کرده است؛ هیدروژن فلوراید، لاک نوری و پلیمید فلورینه شده. محدودیت صادرات این مواد تأثیر مستقیمی بر صنعت تولید تراشه و نمایشگر سامسونگ داشته است. این شرکت حالا به دنبال تولیدکنندگان غیرژاپنی برای تهیه این مواد ضروری است. سامسونگ حالا مشغول مذاکره با شرکت‌های چینی و تایوانی و چند کمپانی داخل کشور است.

SKC شرکت مستقر در کره جنوبی و تولیدکننده مواد شیمیایی می‌تواند فیلم‌های پلیمید بی‌رنگ (CPI) را که یک ماده کلیدی مورد نیاز برای نمایشگرهای تاشو است، تولید کند. تا امروز شرکت ژاپنی Sumitomo وظیفه تولید فیلم‌های CPI نمایشگرهای سامسونگ را بر عهده داشت. به غیر از این شرکت‌های دیگری در کره جنوبی مانند Kolon Industries وجود دارد که سامسونگ می‌تواند برای تولید مواد مورد نیاز نمایشگرهای انعطاف پذیر خود با آنها همکاری کند. البته درخصوص گلکسی فولد، گوشی پرماجرای سامسونگ، میزان کافی CPI وجود دارد و احتمالاً این دستگاه در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.

ال‌جی مأمور تولید باتری گوشی‌های هوشمند خواهد شد

از آنجاییکه ژاپنی‌ها اعلام کرده‌اند اجازه صادرات این سه کالا به کره ممکن است تا 90 روز به طول بیانجامد و مشخص نیست که این ماجرا چه زمانی به پایان می‌رسد، سامسونگ به فکر تأمین کالا از نقاط دیگر افتاده است. LG Chem یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی در کره جنوبی به حساب می‌آید که قرار است باتری‌های گوشی گلکسی نوت 10 را تأمین کند. از آنجاییکه در صورت خراب‌تر شدن روابط کره و ژاپن ممکن است مواد مورد نیاز برای تهیه باتری هم در لیست تحریم قرار گیرد، همکاری سامسونگ و ال‌جی در این بخش می‌تواند به سود هر دو کمپانی تمام شود. باتری‌های سامسونگ در حال حاضر توسط شرکت وابسته Samsung SDI و چند تولیدکننده خارجی ساخته می‌شود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار