کد خبر: ۲۵۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 24
در شب گذشته اطلاعاتی در زمینه تراشه پردازشی کنسول PlayStation 5 با نام Gonzalo را برای شما عزیزان منتشر کردیم؛ اینک پس از گذشت تنها یک روز، ]به صورت اتفاقی[ یا عمدی، اطلاعاتی هم از سوی تراشه نیمه سفارشی کنسول بازی نسل نهم مایکروسافت، با نام پروژه "ایکس باکس اسکارلت" منتشر شده است.

به گزارش آی تابناک : در شب گذشته اطلاعاتی در زمینه تراشه پردازشی کنسول PlayStation 5 با نام Gonzalo را برای شما عزیزان منتشر کردیم؛ اینک پس از گذشت تنها یک روز، ]به صورت اتفاقی[ یا عمدی، اطلاعاتی هم از سوی تراشه نیمه سفارشی کنسول بازی نسل نهم مایکروسافت، با نام پروژه "ایکس باکس اسکارلت" منتشر شده است.

عمدی یا از روی سیاست؟ تراشه Flute چه در چنته دارد؟

نام Flute کد رمزی است که برای تراشه نسل بعدی ایکس باکس در نسل نهم در نظر گرفته شده است؛ این تراشه هم تولید AMD بوده و حالا پایگاه داده UserBenchmark با انتشار برخی جزئیات فنی آن، مدعی است که به نمونه مهندسی این تراشه دست پیدا کرده است. این تراشه هم دارای 8 هسته بوده و با تکیه بر ویژگی SMT با 16 رشته فعال طراحی شده است.

فرکانس پایه در Flute به 1.6 گیگاهرتز رسیده و این در حالی است که فرکانس افزایشی آن تا 3.2 گیگاهرتز پیش می رود؛ این فرکانس ها بسیار نزدیک به Gonzalo، مورد استفاده در پلی استیشن 5 هستند. این تراشه هم با لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و دارای گرافیک داخلی NAVI به همراه پردازشگر Ryzenبا معماری ZEN2 است. در بخش GPU این تراشه، شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی خاصی با نام NAVI 10LITE هستیم.

این تراشه به نسبت سیلیکون مادر ناوی، دارای واحد CU کمتر است که توان حرارتی و مصرف تراشه را کاهش می دهد. کنسول نسل نهمی ایکس باکس دارای 16 گیگابایت حافظه GDDR6 است؛ اما همانند Xbox One، این مقدار حافظه به صورت اشتراکی به عنوان RAM و VRAM مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر در نظر بگیریم که چیزی در حدود 6 تا 8 گیگابایت برای حافظه گرافیکی استفاده شود، باز هم 8 تا 10 گیگابایت حافظه برای بخش پردازشی باقی می ماند که برای یک کنسول جدید مناسب است.

ایکس باکس Scarlett

با توجه به نشت برخی جزئیات از Scarlett، می دانیم که این کنسول احتمالا با یک درایو SSD در ظرفیت 1 ترابایت و سرعت حداکثر 1 گیگابایت در ثانیه معرفی می شود. با یک جمع بندی ساده می تواند متوجه شد که کنسول های Xbox آینده و PS5 احتمالا توانی بسیار نزدیک به یکدیگر را ارئه می دهند. به عبارتی توان Flute نزدیک با یک سیستم به همراه کارت گرافیک RX 5700 XT و یک پردازنده Ryzen 7 3700X خواهد بود. پس یعنی توانی نزدیک به Gonzalo.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار